הקרב על חשיפת פרשת ילדי תימן: המדינה מנסה להסתיר

העליה מתימן | ארכיון
העליה מתימן | ארכיון

תסכול נוסף למשפחות הקשורות לפרשת ילדי תימן: בעיתון ידיעות אחרונות פורסם כי מסתמן כי משרד הבריאות אינו מתכוון לפרסם דוח שמחזק את טענותיהן. זאת ועוד: הממצאים יועברו להיסטוריונית שהתכחשה בעבר לפרשה והיא זה שתקבע את מידת אמינותם.

פרשת ילדי תימן מסעירה את המדינה כבר שנים ארוכות. לפי הטענות, ילדים של עולים מתימן ומהבלקן שהגיעו לישראל לאחר קום המדינה, “נחטפו” ממשפחותיהם בעת שאושפזו בבתי חולים והועברו למשפחות מאמצות. עוד נטען כי המדינה היא שעמדה מאחורי המהלך וכי לרבות מהמשפחות נמסרה הודעה שלפיה ילדיהם נפטרו ונקברו.

המדינה דחתה בשנים האחרונות את הבקשות להקמת ועדת חקירה נוספת בפרשה. הממשלות, לאורך עשרות השנים האחרונות, מעדיפות משום מה שלא להתעמק בפרשה ונראה כי הן מעדיפות לקבור אותה. מדוע? אולי משום שאם תהיה קביעה רשמית כי נעשה עוול, תידרש המדינה לפצות את המשפחות בסכומי עתק.

בשנה שעברה גיבש המשנה למנכ”ל משרד הבריאות לשעבר, פרופ’ איתמר גרוטו – על דעתו – דוח מקיף על הפרשה העוסק בהתנהלות גורמי הרפואה של המדינה בפרשה.

בדוח יש כ־40 עמודים והוא כולל עדויות מוצלבות ומסמכים שלפיהם רופאים, עובדות סוציאליות ואחיות השתתפו בתהליך, וכי גופותיהם של תינוקות שנפטרו הועברו לנתיחה משום שהיה בכך “פונטצינל רב ללימוד”.


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!