גלריה ווידאו

אלעד: בבית המדרש עמלי תורה בעיר התכנסו לחיזוק והתעלות לרגל המעבר למשכן החדש

עשרות עשרות רבות מהעיר אלעד השתתפו בשבוע שעבר ביום ראשון י"ב אדר א' בכינוס ומעמד רב רושם של אברכים ת"ח מופלגים מסולתה ומשמנה של העיר, יחד עם העמלים לפרנסתם, הקובעים מדי ערב לימוד משותף בצוותא.

מסגרת זו פועלת בעיר כבר שש שנים, בראשית הדרך הכולל החל עם קומץ של 3 אברכים בלבד ומס' מועט  של עמלים. ייחודיותו התפרסמה בחלקים נרחבים בעיר, כאשר באים מכל האיזורים וקובעים הלומדים את עיתותיהם בלילות דוקא בבית מדרש זה.

בית המדרש קנה לו שם של כבוד ומוניטין של עשיה פוריה – רוחנית וגשמית כאחד, כאשר רבים מן הלומדים סיימו מסכתות רבות בעיון והבנה, רבים עברו על חלקים נרחבים מארבעת חלקי השו"ע, חלקם מחברי ספרים חשובים אשר קנו שמם בעולם הספרים הנתמך בברכותיהם הנלהבות של גדולי ישראל, ובד בבד אף עשיה גשמית של דאגה ועזרה כלכלית לאברכים וללומדים. הנקודה המרכזית אותם מציינים כלל הלומדים, כי לימודם הוא בשיטת מה שליבו חפץ, והנהלת בית המדרש מתייצבת לדאוג להתאמת אברך לפי דרישת החברותא. אין פלא שכיום הנהלת הכולל מחזיקה כיום יותר מ – 40 אברכים ועמלים בלע"ה.

כאות הוקרה והערכה לאברכים ועמלים, הנהלת בית המדרש עורכת מדי שנה כינוסי חיזוק והתלכדות סביב שולחנות ערוכים, כאשר השנה אות וסימן האירוע היה חידוש הפעילות בבית המדרש האיזורי "חניכי הישיבות – מקום מקדש" אשר הגבאים מתייצבים בשמחה לשמש כאכסניא של תורה לטובת מסגרת זו.

את הערב כיבדו בדברי תורה רבני קהילות בעיר המנווטים ביעוץ והדרכה רוחנית, ובראשם, הרבנים הגאונים רבי ציון מלאכי שליט"א ר"כ "מאור חזקיהו" רמה"ש ומרבני קהילת תורה וחסד ב"ב, רבי ברוך עוקשי שליט"א רב ק"ק תימן "בני תורה" אלעד ור"כ "עץ חיים", רבי נצחוני שמואלי שליט"א רב ק"ק בית דוד ושלמה ור"כ "בית אל" ב"ב, ראש ביהמ"ד הרב אריאל מלאכי שליט"א ועוד.

תמצית דברי הרבנים, הרב ציון מלאכי דיבר על בית הכנסת אשר מתבאר בגמ' בברכות שכל מעלתה זה רק מכח שיש לה שייכות ששם קובעים שערים המצויינים בהלכה. הרב ברוך עוקשי דיבר על מעלת אדם הרץ לבית מדרש שזהו עצמו ישפיע שברו יהיה כתוכו. הרב נצחוני שמואלי ציין דברי הרמב"ן בפרשיות הללו על תאוותו של הקב"ה לקבוע את מושבו במשכן, ובזמנינו זה הבית מדרש. הרב אריאל מלאכי דיבר על ההבדל בין הנעשה לנשמע, שלכל אדם יש את הנשמע שלו כפי שחננו הקב"ה, וזהו ייחודיות של בית המדרש שכל לומד ימצא מבוקשו הרוחני.

שיאו המרגש של הערב היה במשא המרכזי של מרן הגאון הגדול רבי פינחס קורח שליט"א גאב"ד שערי הלכה ב"ב ורב ק"ק תימן "בני התורה" באה"ק, שחרף הקשיים ומגבלות הזמן הטריח עצמו באופן מיוחד לכבוד עמלי התורה בטהרה, הציבור הרחב עמד מתוך יראת הרוממות ופרץ בשירה וזמרה לכבוד התורה וחכמיה, תוך כדי שרבים גודשים את ספסלי בית המדרש עד אפס מקום, ורבים מחוץ צבאו לחזות במראה שאינו שגרתי בעיר בקבלת הפנים השמחה והמרוממת לכבוד הרב. יש לציין שכלל הרבנים ובראשם מרן שליט"א נשארו עד סיום האירוע, ואף מרן התבטא ששמח הוא להיות נוכח במעמדם של רבני הקהילות שליט"א.

מרן שליט"א ציין בראשית דבריו על ההתפעלות משבת אחים גם יחד, כשדברי תורה משמיעים, ובדברי רוח נושאים ונותנים, ובפרט התמקד שהנקודה המרכזית שאדם צריך להתחדש כל הזמן במעלות הרוחניות שח"ו אדם לא יעמוד במקומו. עוד דיבר באורך על הצורך בלימוד מתוך יגיעה והבנה, וחזרה תמידית והתמסרות כדי להגיע להיות דבק בקב"ה.

לכבוד האירוע הנהלת בית המדרש הוציאה עלון מכובד ונאה מעוטר בברכותיהם של גדולי ישראל שליט"א, וחולק שי נאה לכבוד המשתתפים.

בסיום הערב הוקרנה ע"ג מסך ענק מצגת מיוחדת במינה המסקרת שש שנות פעילות ועשיה לרווחת הלומדים, המלמדת על הנעשה ונשמע בתוככי בית המדרש, שם הוצגו ציוני דרך כגון שיחות רבנים, הוצאת כתבי עת, חלוקות המילגות וסלי מזון מדי שבוע, אירועי הוקרה, ושמחות בית השואבה.

המשתתפים יצאו בסיפוק והתרוממות הרוח אחר הערב הנפלא, ואכן כבר רבים ביקשו לקבוע את לימודם בבית המדרש. לידיעת הציבור, הלימוד כל ערב הינו בשעה 7.50 עד השעה 9.00 בערב ולאחמ"כ תפילת ערבית, בבית המדרש "מקום מקדש" רח' יוסף קארו 5 בעיר. לפרטים יש לפנות למנהל בית המדרש רבי יצחק זביב במס' 0504111571. 


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!