מרתק!

המוהל הרב יהודה מחפוד בסדרת סיפורי מופת מרגשים מחייו של מרן שר התורה

המוהל הרב יהודה מחפוד עם מרן הרב חיים קניבסקי זצ"ל
המוהל הרב יהודה מחפוד עם מרן הרב חיים קניבסקי זצ"ל

הרב יהודה מחפוד, תלמיד חכם ומוהל מוכר ומבוקש בשורה של סיפורי מופת מחייו ומדרכו התורנית המיוחדת | סיפורים מפליאים ומעוררים ביום קבורתו של מרן זצוק"ל | מרתק

המוהל הרב יהודה מחפוד בסדרת מעשים אישיים על מרן שר התורה זצוק"ל שנקבר לפני כמה שעו בהשתתפות כשבע מאות אלף מלווים. בא אלי אברך בגיל 30 התברר שהינו "ערל" וצריך לעבור ברית מילה. ממש בברית עצמה שאלנו אותו איך נודע לו שהוא אכן ערל ?! וכך סיפר שהוא ורעייתו 8 שנים חיכו לפרי בטן, חברו יעץ לו שילך להתברך אצל הגר'ח קנייבסקי וכך עשה.

הסתבר כי הרב אמר לו בזה"ל: "בעז"ה השנה יהיה ברית" וברוך ה' לאחר כמה חודשים נולדה בת! שמחו שמחה גדולה… אותו חבר שיעץ לו ללכת למרן שר התורה אמר לו שצריכים ללכת שוב למרן, לשאול אותו הרי הרב אמר שיהיה ברית?הלכו לרב והודו על הברכה ובשרו שנולדה בת, אך באותה נשימה שאלו את הרב היכן הברית?

ענה הרב במתק שפתיו ואמר: "תלך לרב מחפוד שיבדוק אותך" וכך היה הלך לגר"ש מחפוד שליט"א בדק אותו ונמצא ערל הרב מחפוד שלח אותו אלי (יהודה מחפוד) לעשות לו ברית מילה. זכה הוא להיכנס בבריתו של א"א והתקיים בו ברכת הרב וגם לפרי בטן.

מעשה שני בברית מילה יחד עם מרן שר התורה לרך הנולד היה "הימופוליה" (חוסר בקרישת דם) כמובן הצטיידתי עם כל מה שצריך לברית מיוחדת כזו ובסמוך לברית שאלתי את שר התורה האם לעשות את הברית באופן הרגיל וזכות המצווה תגן בעד הנימול או להשתמש בצורכי רפואה למיניהם? ענה הרב "תעשה מה שצריך לעשות!" כמה היה מוסר עצמו מזמנו ומכוחו למצות סנדקאות בברית מילה.

שאלתי אותו לגבי סנדק במילת מבוגרים שמניחים את היד מתחת הראש האם נחשב סנדק לכל דיני סנדק ענה כן חזרתי ושאלתי האם גם באכילת צום דחוי ענה כן. עוד מעשה, באחד הבריתות שזכיתי לעשות עם הרב, הרב נכנס והמשפחה טרם התחילה קבלת עול מלכות שמים ושאר הנוסחים כל עדה לפי הנוסח שלה , פתאום הרים את עיניו ושאל אותי "פה תימנים ?" עניתי לו כן ואמר "נו והללויה" כפי שנוהגים התמינים.

אפשר לראות שהרב הכיר כל עדה ולהתייחס לכל עם ישראל כפי כבודו ומעלתו בתוך כל העמל התורה שהייתה לו . זכותו תגן עליינו ויהיה מליץ יושר עליינו לפני שוכן מרומים ויבקש להביא את הגואל במהרה בימינו אמן ת.נ.צ.ב.ה


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!