מעורר סערה

קריקטורה במוזיאון הקומיקס חולון על פרשת ילדי תימן – ממחישה את הפרשיה הכואבת

בחלק אחד של הקריקטורה, שמוצגת במוזיאון הקומיקס בחולון, אחות קופת חולים עומדת בפנים נוקשות מול הורים שחורי־עור בוכים, בעוד בחלק אחר היא מוסרת בחיוך רחב ילד שחום־עור לזוג הורים לבן. מאחורי האחות, רופא עם פרופיל שמזכיר את דוד בן גוריון, סופר שטרות במחשכים.

בהסבר נלווה לקריקטורה נכתב כי היא מציגה את "פרשת חטיפתם והיעלמותם של תינוקות", שבמסגרתה "להורים נאמר כי ילדיהם נפטרו" אולם "ברבות הימים התברר כי חלק מהילדים נמסרו לאימוץ".

ב'הארץ' דווח כי במכתב ששלחו 'מרכז המידע לפרשת ילדי תימן' למנכ"ל המדיטק דני וייס, ולראש עיריית חולון, מוטי ששון, כתבו החוקרים, כי ב"הצגת הקריקטורה וה'מידע' הנלווה, המוזיאון בוחר להיות שותף בהסתה גזענית ובהפצת דברי כזב המרעילים את השיח הציבורי בישראל". אף שלדבריהם הצגת הקריקטורה או לא היא עניין אוצרותי, "אנו מרשים לעצמנו לתהות האם אין מקום גם לשיקולים של מניעת הסתה גזענית בהחלטות אוצרות".

סיון תהל כותבת לאחר פרסום הקריקטורה (והסערה שבעקבותיה שפורסמה באתר 'הארץ'): "אסף חנוכה, שהוא גאון קומיקס אייר את האיור מטה לפני כמה שנים. השבוע הוא הוצג במדיעטק חולון, מה שגרם לחבורת מכחישני חטיפות לפנות למוזיאון במסווה של מומחים המציגים את עצמם כ'מרכז מידע לפרשה' ובטענה כי מדובר 'בהסתה גזענית ובהפצת דברי כזב המרעילים את השיח הציבורי בישראל'. למרות שאין להם שום הכשרה פורמלית, אבל כח ולכאורה מניעים בשפע, הדבר הזה התאפשר (ועוד דברים חמורים יותר כמו פנייה למשפחות)".


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!