הסאגה בעיצומה?

פרשת ילדי תימן: קבר התינוק מלמד ייפתח הבוקר בת"א

כינוס ילדי תימן לאמירת סליחות | צילום: יהודה פרקוביץ
כינוס ילדי תימן לאמירת סליחות | צילום: יהודה פרקוביץ

בבית העלמין נחלת יצחק ייפתחו הבוקר נציגי המכון לרפואה משפטים את קברו של התינוק יוסף מלמד כחלק מחקירת פרשת ילדי תימן. מדובר בפעם השנייה שמנסים לפתוח את הקברים זאת לאחר שלפני כחודש חוותה משפחת חורי אכזבה קשה

נציגי המכון לרפואה משפטית ייפתחו היום (רביעי) את קברו של התינוק יוסף מלמד בבית העלמין נחלת יצחק בתל אביב, זאת כחלק מחקירתה של פרשת ילדי תימן.

לפי הדיווח ב'ידיעות אחרונות', משפחתו של מלמד לא מאמינה בכלל שהוא מת, או שבאמת נקבר בבית העלמין שם נמצאת המצבה עם שמו מוטבע בה. הבוקר, הקבר שלו ייפתח ואולי סוף סוף המשפחה תגלה מה עלה בגורלו.

לפני כחודש ניסתה משפחת חורי לפתוח את קברו של בנם התינוק עוזיאל חורי בבית העלמין סגולה בפתח תקווה, אלא שאז חוו המשפחה אכזבה קשה כשלאחר הסרתה המצביה החדשה התגלו קברים ישנים מתחת, החפירות במקום נעצרו והתיק חזר לבית המשפט.

לפי הדיווח, בעקבות כך – היום, במקרה שבו יימצא קבר נוסף – התקבל לבקשת נציגי המשפחות עו"ד נורית קורן, עו"ד דורון רדעי ועו"ד רמי צוברי אישור לפתוח גם אותו. שמונה קברים נוספים ייפתחו בקרוב.

התינוק יוסף מלמד נפטר לכאורה בבית החולים הדסה ששכן אז בתל אביב, האירוע התרחש בשנת 1948 כאשר אמו שילדה אותו בביה"ח הגיעה לבקרו ואז הודיע לה הצוות הרפואי שהוא נפטר במהלך הלילה, אך לא הודיעו לה מייד כדי לחסוך ממנה צער.

מאז האירוע, אמו של התינוק שהיום כבר בת 91, חווה צער גדול על בנה – ובטוחה שהוא בחיים והועבר לאימוץ.

עוד דווח ב'ידיעות' כי מדובר בהליך שיחל אמנם בבוקר, אך יכול להימשך עד שעות הערב, בשל העבודה היסודית והעדינה שעל אנתרופולוג משרד הבריאות לבצע בכדי לא לפגוע בשרידים המצויים בקבר. בתום עבודת החפירה יילקחו דגימות DNA למכון לרפואה משפטית, ושם ייקבע האם אכן יוסף הוא זה שקבור במקום או לא.


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!