דעת תורה

להצביע בבחירות זהו קידוש ה' גדול: מרן הגר"י רצאבי בדברים נלהבים לבני עדת תימן על יום הבחירות

הגר"י רצאבי באמירת הקינות | צילום שוקי לרר
הגר"י רצאבי באמירת הקינות | צילום שוקי לרר

להצביע בבחירות זהו קידוש ה' גדול: מרן הגר"י רצאבי בדברים נלהבים לבני עדת תימן על יום הבחירות

עומד על הפרק לפנינו עניין הבחירות, ומה שנאמר על כלל ישראל, "מפוזר ומפורד בין העמים בכל מדינות מלכותך", נאמר על התימנים במיוחד, כי יש ביננו כל מיני דעות שונות ומשונות בעניין הבחירות, וצריכים לעשות סדר בדברים.

ישנם כאלה [תימנים] שמתנגדים בכלל לבחירות, אולי תשמעו דעות כאלה, לא לבחור בכלל לשום מפלגה ולא כלום. הם מפיצים כל מיני דברים, ואפילו יביאו לכם מכתבים על כך, כפי שבזמנו הפיצו מכתב של הגאון רבינו חיים סינואני זצ"ל, שכביכול אמר לא להצביע.

בזמנו דברתי על כך בשיעוריי השבועיים [בשנת ה'תשע"ג], הסברתי והוכחתי בס"ד, שהמכתב הזה הוא מזויף, ולא יצא ממנו הדבר הזה. זה בכלל לא הסגנון שלו. אימתנו את הדבר. ובכלל, בזמנו הוא בעצמו היה מצביע. כך שלא יבלבלו את הציבור, עם כל מיני דברים לא נכונים.

גם מה שמפיצים בשם החזון איש, שהוא כביכול היה נגד הצבעות, הדבר שקר וכזב. תלמידי החזו"א מעידים במפורש, שהוא היה בעד שיצביעו. אדרבה, הגר"ש וואזנר זצ"ל מעיד, שהחזו"א פגש אותו ביום הבחירות, ושאל אותו, נו, כבר בחרת? הצבעת כבר?

להצביע בבחירות, זהו קידוש ה' גדול. בודאי שאסור שאנשים ימנעו מכך. וזאת בכדי להוסיף כח. בפרט במערכות שיש לפני הציבור החרדי הכללי, דברים שהם ממש בנפשינו, אין מקום להימנע. אדרבה, צריך לפעול שכולם ישתתפו ויצביעו, לא להתרשל. מה שיותר מוקדם, יותר עדיף.

צריכים לדעת, אנו בדור של 'מחוץ תשכל חרב ומחדרים אימה'. כל עתידו של העולם התורני, עולם התורה והישיבות, נמצא כעת על כף המאזניים. צריך לעמוד במלחמה עצומה מול הסטרא אחרא והערב רב, הקולות ההולכים וגוברים בתקופה האחרונה כנגד ה' ותורתו, וכנגד שומרי מצוותיו.

אסור לנו לשכוח לרגע, כמה צרות עברו על עולם התורה באותן שנים רעות, הקיצוצים בתמיכות עולם התורה ומשפחות ברוכות ילדים, ורדיפת הדת והתנכלות לכל הקדוש והיקר לנו. אם לא נהיה חזקים מספיק והשפעתנו לא תהא ניכרת, ראשי המדינה יוכלו לעשות ככל אוות נפשם רח"ל, וכפי שהם כבר הוכיחו לנו זאת בעבר.
אמנם אנחנו לא מפחדים ממה שיהיה, אבל תפקידנו להתאמץ, לעשות את ההשתדלות, והקב"ה יגזור עלינו את הטוב בעיניו.

ואם ח"ו לא נצליח להטיב שוב עם עולם התורה חלילה, נדע כי אלו הסימנים שהמשיח כבר בפתח. על דברי הגמרא, 'אגרא דכלה דוחקא' – כלה מרמזת על השכינה, ישנה אמרה בשם הגר"א זצ"ל האומר, כי אם חלילה יצטרכו תלמידי חכמים ללמוד תורה מתוך הדחק, הדבר יחזיר את השראת השכינה לעם ישראל. לדברים הללו יש מקור גם בספר הזוהר הקדוש. א"כ ברור שאנו מייחלים ומצפים שיהיה טוב לעם ישראל, ושנלמד תורה מתוך רחבות הדעת, אבל עלינו להתכונן לכל אפשרות, ולקבל את הטוב שה' משפיע עלינו.

ובכן אליכם אישים אקרא, קורא אני לכלל הציבור התימני בכל רחבי ארץ ישראל, כאיש אחד בלב אחד, לעשות ככל יכולתנו להשפיע על כמה שיותר אנשים להצביע, ולדעת שזו השעה לפעול.

ויהי רצון שנזכה לקדש שם שמים ברבים, ולהאדיר כח התורה והקדושה בעם ישראל, אכי"ר.


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!