תיעוד: רבני ודייני העדה התימנית התכנסו לפאנל מרתק על החזון והתקומה

פאנל רבני תימן, נראים: הגר"צ רענן, הגר"י קלזאן, הגר"א חוברה, הגר"י מועלם, הגר"י יפת | צילום אתר המאורות
פאנל רבני תימן, נראים: הגר"צ רענן, הגר"י קלזאן, הגר"א חוברה, הגר"י מועלם, הגר"י יפת | צילום אתר המאורות
מדבקה חשיפה-01

תיעוד: רבני ודייני רשת בתי ההוראה 'המאורות' לקהילות קודש תימן התכנסו לפאנל מרתק על החזון והתקומה | דיון מעמיק אודות המהפכה ביהדות תימן בשנים האחרונות, ועוד

המפגש המרתק כונס לאחר ימי החגים האחרונים, ולקראת החגים המתקרבים – בהם קווי הטלפון של בתי ההוראה "המאורות" מקבלים שיחות בקצב גובר מהרגיל, עד כדי שיטפון של ממש, רבים מבקשים לברר את מסורת אבותיהם, לדעת את המעשה אשר יעשון והדרך בה יילכון. ראש ממלכת התורה והחסד "מאורות הרש"ש", הגאון רבי יהורם יפת שליט"א, כינס למפגש מיוחד ומרתק, כמה גדולי תורה מעדת תימן המעטירה, מורי ההוראה המשיבים לשאלות העולות כל העת מהשטח, למען ידונו הרבנים בשאלות המתחדשות, יפתרו יחד את אתגרים הניצבים לפתחנו, ויכריעו בנושאים שעל הפרק.

היה זה רב שיח מרתק במיוחד, שכלל גילויים מפתיעים וחשיפות היסטוריות אודות ממלכת התורה והחסד 'המאורות'. הרבנים דנו במהפכה האדירה מתחוללת בקרב יהדות תימן בשנים האחרונות, ויזמו דרכים להרחיב ולהעמיק את המהפכה ההיסטורית, למען קיום התורה בדרך המסורה לנו. במהלך הדברים פרש הרב יפת שליט"א את חזון 'המאורות', והדרכים להגשימו, בס"ד.

הרב חיים קוסטליץ, מנכ"ל המוסדות אומר: "התרגשתי לראות, להרגיש, לשמוע… בזה אחר זה עלו ובאו, והתכנסו סביב שולחן אחד, גדולי התורה ומורי ההוראה: הגאון רבי יצחק מועלם שליט"א – ראב"ד ביתר עילית, רב שכונת הגפן ורב דק"ק עץ חיים; הגאון רבי אוריאל חוברה, רב הישוב נחליאל וחבר ביה"ד מטה בנימין; הגאון רבי צפניה רענן שליט"א – ראש כולל 'נזר החיים' ורב ומו"ץ במודיעין עילית; הגאון רבי יחיאל קלזאן שליט"א – ר"מ בישיבת שערי דעה ורב ומו"ץ במודיעין עילית; וראש מוסדות 'מאורות הרש"ש' וארגון 'המאורות' הגאון רבי יהורם יפת שליט"א.

לכולם מטרה משותפת, וחלק משמעותי בהנעת גלגלי מהפכת התורה והחסד האדירה של 'מאורות', להאיר את חיי יהדות עולי תימן באור מסורת אבותינו ורבותינו, להחיות את דרך הפסיקה, לשמר את המנהגים, לתמוך ולסייע לציבור הקדוש, ולחבר את כלל חברי קהילות תימן למארג רחב של עובדי ה' והולכי דרך אבותינו. המפגש המיוחד איפשר לרבנים להעלות זה בפני זה הצעות, לדון יחד באתגרים העומדים על הפרק, ולתת עוד דחיפה למערכת הפעילות האדירה של 'המאורות', למען יהדות תימן המעטירה.

אני הקטן, זכיתי לשבת עם גדולי הרבנים ומורי ההוראה, לדון לפניהם בקרקע כתלמיד הזוכה לדלות מרבותיו, ולשאול אותם אודות טיבה של מהפכת 'המאורות', ועתידה של יהדות תימן המעטירה כפי שהם חוזים ופועלים לעשות ולקדם".

התעניינות רבה וגוברת ישנה בקהילות בני התורה בכלל ובעדה התימנית בפרט, עם הישמע דבר הכינוס המרומם וההיסטורי. בעזרת ה', דבריהם המלאים יפורסמו במגזין מיוחד וחגיגי אשר יצא לאור ממש בימים אלו לקראת ימי החנוכה הבאים עלינו לטובה ולברכה. המגזין כמובן יפורסם אי"ה כאן באתר המאורות ובמגוון הפלטפורמות של 'המאורות', וכן יחולק ב10.000 עותקים בכל רחבי הארץ. ניתן עוד להנציח ולהיות שותפים בהפצת התורה, בטל' – 0509021902.


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!