הופיע!

קרית ספר: מדור סקירת ספרים ביהדות תימן // והפעם: על ספר פירוש רבינו סעיד ן׳ דוד אלעדני על הרמב"ם ספר אהבה | נדפס לראשונה מעצם כתיבת יד קדשו

תמונת ספר רבינו סעיד עדני זצ"ל | צילום נוסח תימן
תמונת ספר רבינו סעיד עדני זצ"ל | צילום נוסח תימן

קרית ספר: מדור סקירת ספרים ביהדות תימן // והפעם: על ספר פירוש רבינו סעיד ן׳ דוד אלעדני על הרמב"ם ספר אהבה | נדפס לראשונה מעצם כתיבת יד קדשו

הופיע ויצא לאור עולם בשבוע האחרון הספר הנפלא וההיסטורי – פירוש רבינו סעיד ב"ר דוד עדני זצ"ל על ספר משנה תורה לרבינו הרמב"ם חלק אהבה. ספר זה יוצא לאור עולם ע"י מכון מרא"ה מודיעין עילית, בהשתדלותו הרבה של ידידנו הרב צפניה שרעבי שליט"א.

ספר זה הינו פירוש חשוב הנכתב מלפני כ-550 שנה(!), מעצם כתיבת יד קדשו של הגאון המחבר זצוק"ל. כאשר מחבר זה הוא ספר נמנה מחכמי תימן מזמן שלאחר הרמב״ם ועד גולת ספרד, שכידוע הייתה להם שיטה זכה ובהירה בביאור משנה תורה, הביאורים הם פירושים שקיבלו מחכמים הקודמים להם, ולא ביאורים כמו שחכמים זולתם פירשו ברמב״ם. בזה מתגלה לראשונה אחד מביאורי בעלי ׳השרח׳.

כפי הידוע לנו (וכפי המובא בהקדמת הספר), הגאון המחבר זצ"ל כתב עשרות חיבורים בכל מקצועות התורה, אך מעטים מהם בלבד נשארו בספריות בעולם, וחבל על דאבדין. כמו כן העתיק עשרות חיבורים של ראשונים.

כמו כן, הודפסו על ידי מערכת מכון 'המאורות' פירושו של המחבר על הרמב"ם להלכות שביתת עשור, בקובץ 'שפתי מלך' חלק ה' עמ' י"א – כ"ה. כן נדפסו על ידי מערכת מכון 'המאורות' פירושו של המחבר על הרמב"ם להלכות מילה, בקובץ 'מורשה' ניסן תשפ"ב, עמ' ט' – כ"ט. כל זאת באדיבות מכון מרא"ה בראשותו של הרב צפניה שרעבי הנזכר. ויישר כוחם על כך.

הספר נכתב בלשון ערב בחלקו, וכאמור, תורגם על ידי מרן הגאון רבי פנחס קורח שליט״א, שכבר נודע ופקיע שמיה בשערי הספרות התורנית, כי אין בנמצא בר סמכא וידיו רב לו בלתרגם חיבורים מעין אלו. ההערות החשובות המצוינים בספר זה, נכתבו בעמקות ובעט סופר זך, ע"י הרה״ג רבי חגי מחפוד שליט"א. כעת בשלבי עריכה מתקדמים ספר טהרה ולאחריו ספר זמנים.

ניתן להשיג ספר זה, בחנות 'נוסח תימן' בבני ברק, או במשרדי מכון מרא"ה במודיעין עילית.


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!