לדמותו ופעלו

ככלות השבעה: קווים לדמותו של המיוחד משרידי זקני תימן בעיר בני ברק – רבי פנחס קורח זצ"ל

רבי פנחס קורח זצ"ל | צילום באדיבות המשפחה
רבי פנחס קורח זצ"ל | צילום באדיבות המשפחה

ככלות השבעה: קווים לדמותו של המיוחד משרידי זקני תימן בעיר בני ברק – רבי פנחס קורח זצ"ל

אברכים ובני תורה לצד עמך בית ישראל ליוו למנוחת עולמים את האיש הכשר והצנוע משרידי זקני תימן שנפטר בשיבה טובה – הרב פנחס קורח ז"ל.

המנוח נולד בתימן לפני 94 שנים לאביו מארי אלעזר קורח זצ"ל בנו של המקובל האלוקי מארי חיים קורח זצוק"ל מגדולי רבני תימן לדורותיהם. בצעירותו למד אצל אביו מארי אלעזר זצ"ל והתפלל בבית הכנסת "אלסיאני".

כיוון שסבלו מעוני מחפיר שהיה מנת חלקם של מלמדי תינוקות בתימן יצא לפרנס את משפחתו ועסק במקצועו כסנדלר.

בגיל 20 עלה לארץ בעליה הגדולה בשנת תש"ט, בתחילה התגוררו במחנה העולים עין שמר, שם סבלו כיתר עדת תימן מניסיונות של השלטונות להעבירם על דתם, לאחר מכן התגוררו תקופה קצרה בראש העין, ולאחר מכן הגיע עם הוריו ואחיו לשכונת רמת עמידר ברמת גן.

גם בארץ עזר להוריו בפרנסה ונהנה מיגיע כפיו ועבד בעבודות שונות, אך הקפיד מאוד שכל משאו ומתנו יהיו באמונה, לא ויתר על קוצו של יו"ד בדברים הנוגעים בהלכה, דברים שהיה חשש שמא לא נעשו כשורה מיד היה נעמד כחומה בצורה ולא רצה להתעסק בזה יותר.

בשנת תש"כ הקים את ביתו עם רעייתו שתבדל"א לבית משפחת עראקי.

מכריו ומוקיריו מספרים בשיחה לאתר 'המאורות', על המעלה המיוחדת במינה שהייתה לו והיא מידת השתיקה, וכן את דיבורו שהיה בנחת עם הבריות, כמו כן התבטלותו בפני כל אדם וכ"ש התבטלותו בפני תלמידי חכמים.

במשך עשרות שנים עסק בקשירת ציציות ובשזירת רשת (הידאב) לטליתות, וכולם מספרים כמה היה מדייק ועושה זאת ביופי והידור רב, גם ממקומות מרוחקים היו אנשים מגיעים אליו ע"מ שיקשור להם את טליתותיהם.

לפני כ-14 שנים נערכה ברית לנכדו בבית הגאון הגדול רבי חיים גריינמן זצוק"ל, וכאשר ביקשו ממנו לומר את הקדיש לאחר הברית נשנק מבכי ובקושי סיים את הקדיש, אחד מבניו שיחי' שאל מדוע אבא בכה בברית והשיב לו אתה יודע איזו זכות זו להיות בביתו של הרב גריינמן, בצורה זו העריך כל תלמיד חכם ולא משנה מהי דרגתו ומוצאו.

ידוע שהיה מתרחק מאוד מכל דבר שהיה נתון במחלוקת וכך חינך תמיד את בני ביתו שכשאתם רואים שני אנשים רבים אל תנסו להתערב בניהים אלא תעברו למדרכה ממול.

במשך 40 שנה השתתף בקביעות בשיעוריו של יבדל לחיים ארוכים מרן הגאון רבי שלמה מחפוד שליט"א, על אף שפעמים והיה דבר זה כרוך בקושי רב לא ויתר על קביעותו.

קבע את תפילתו בבית הכנסת "תפארת ישראל" ברמת עמידר, ובשנים האחרונות כאשר הייתה קשה עליו הליכתו, התפלל בבית הכנסת מקור חיים (צדוק).

נלב"ע ביום כ' כסלו תשפ"ג, ונטמן בבית העלמין פוניבז' בבני ברק.

הותיר אחריו את רעייתו תבלט"א, בתו ובניו שיחי' מרביצי תורה לעדרים, ההולכים בדרכו ובמורשתו הטהורה. יצוין כי המנוח ז"ל הוא בן משפחתו של יבדל לחיים ארוכים של מרן הגאון רבי פנחס קורח שליט"א, מזקני רבני תימן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים אמן


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!