ברוך דיין האמת

ראשון לציון: הלך לעולמו בנם של קדושים נכד ה'ענף חיים'

מרן הגר"פ קורח שליט"א בניחום אבלים אצל משפחת אלנדאף
מרן הגר"פ קורח שליט"א בניחום אבלים אצל משפחת אלנדאף

בראשון לציון הלך לעולמו רבי יוסף חיים אלנדאף זצ"ל – בנו של הגאון רבינו סעדיה אלנדאף זצ"ל, ונכד בעל ה'ענף חיים' הגר"א אלנדאף זצ"ל וראש רבני תימן בישראל הגר"ש יצחק הלוי זצ"ל מגדולי חכמי תימן בדורות האחרונים | עסק רבות בחינוך ילדי ישראל | בן 74 בפטירתו

ביום שלישי (בערב) האחרון הלך לעולמו רבי יוסף חיים אלנדאף ז"ל, אחיהם של יבדלו לחיים ארוכים הרבנים הגאונים, הגאון רבי דוד אלנדאף שליט"א והגאון רבי יחיאל אלנדאף שליט"א. גיסו הוא הגאון רבי נתנאל זכריהו שליט"א רב קהילת עדן.

המנוח נולד בעיר תל אביב לאביו הגאון רבי סעדיה אלנדאף זצוק"ל, וזכה להיות בקרב אדירי תורה וגדולי עולם מרבני המשפחה ומחוצה לה. סבו הוא הגאון רבינו אברהם אלנדאף זצוק"ל בעל ה'ענף חיים' ושא"ס. אמו של המנוח – מרת יונה ע"ה, היא בתו של הגאון רבינו שלום יצחק הלוי זצוק"ל ראש רבני תימן בארץ ישראל ומחבר ספרים רבים.

רבי יוסף חיים התגורר בעיר ראשון לציון, ועסק בחינוך עשרות שנים בנעימות מיוחדת. לא החזיק טיבותא לנפשיה, הסתיר עצמו על אף מידותיו הנעלות והמיוחדות. מעולם לא פצה פיו בפני גדולים ממנו וכל שכן בפני רבנים ותלמידי חכמים.

אחיו יבדל לחיים ארוכים הגאון רבי יחיאל שליט"א סופד בשיחה מיוחדת ל'המאורות' ואומר: איבדנו אדם גדול, שכל ימיו הסתיר את עצמו ולא החזיק טובה לעצמו. לבית האבלים מגיעים מכרים של אחי ז"ל, ומספרים על קירוב הלבבות לאביהם שבשמים, כאשר רבים רבים השיב מעוון. כמו כן, היה מכתת רגליו ממקום למקום בבתי הכנסת בעירו ובשכונתו, והיה מחזקם ומעודדם לשמירת התורה והמצוה.

בעשרים שנה האחרונים פרש מעבודתו, ועמל בתורה בכולל אברכים שבסמוך למקום מגוריו, וכך שקד על התורה בששון ובשמחה. חיבר ספר מיוחד על חמשה חומשי תורה, בו הביא חידושים רבים ויקרים לאין ערוך. היה מלא וגדוש בתורה ובמצוות, אך היה נראה פשוט שבפשוטים, וזו הייתה דרגתו ומעלתו.

בנו של המנוח סיפר, כי היה הולך ברחוב עם הראש כפוף ולא מרים את ראשו. פעם שאלתי אותו, מדוע אינך מרים את הראש כלפי הרחוב לראות מה ומי. והשיבני, איך ארים ראשי ושכינה מעלינו… וכך היה אהוב על הציבור, לא הרים את קולו ולא כעס על זולתו. אהוב למעלה ונחמד למטה.

בן 74 בפטירתו. הותיר אחריו דור ישרים מבורך, בן ושתי בנות. הלוויתו התקיימה ביום שלישי האחרון כ"ג שבט תשפ"ג לבית העלמין המקומי שם נטמן.

יושבים שבעה היום יום שישי ובמוצאי שבת בבית האחות, משפחת זכריהו רחוב מנחם 19 בני ברק. בשאר הימים ובימי ראשון ושני הקרובים ישבו בני המשפחה בבית המנוח, רחוב היקב 8 ראשון לציון. ביום שני בערב תיערך עצרת השבעה בבית המנוח שם, בהשתתפות הרבנים.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים אמן.

מרן הגר"פ קורח שליט"א בניחום אבלים אצל משפחת אלנדאף


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!