רעידת אדמה

העולם רועד: החכם התימני שביקש פרנסה וקיבל רעידת אדמה…

העולם רועד: החכם התימני שביקש פרנסה וקיבל רעידת אדמה… | מתוך סיפור שפורסם בעיתון 'יתד נאמן' ביום שלישי האחרון

סיפור מדהים שנשתמר מזקני חכמי תימן בירושלים, אותו מביא הגאון הגדול רבי יצחק זילברשטיין שליט"א (ווי העמודים וחשוקיהם, נ"ח עמ' ק"ב), הולך כך: קבוצה מבני קהילת תימן עלו לירושלים עיה"ק בתרמ"ב. כדרכם של בני תימן בזמנים אלו, היו עושים תורתם קבע ומלאכתם עראי, ורבים מבני הקהילה עסקו בתיקון ובניין בתים בירושלים, דבר שהיה נצרך בימים ההם, שעולים רבים באו לעיר הקודש לבנות בה את ביתם.

בשנת תרפ"ז כמעט לא היה צורך לבנות או לתקן בתים בעיר הקודש. ישבו אותם צדיקים וחיכו לעבודה, עברו ימים עברו שבועות, אך לא הייתה כל עבודה חדשה בתחום הבניין. וכיון שמלאכה זו הייתה מקור פרנסתם היחידה, החלו בני הבית להגיע לחרפת רעב ממש.

באחד הימים נשא אחד מהם את עיניו לשמים וביקש מהשי"ת: "אנא בורא עולם, תן לנו מקור פרנסה". באותו הרגע החל רעידת אדמה גדולה בכל ירושלים אשר זעזעה את כל האיזור, ובימים שלאחריה נמצאה עבודה רבה לכל אותם צדיקים.

אחד מחבריו של אותו מתפלל, שהיה המום בעצמו כיצד השפיע התפילה, פנה אליו בצער ואמר לו: "אם כעת הייתה עת רצון כל כך גדולה, חבל שלא ביקשת מעומק הלב שיבוא המשיח, והלא מיד היינו נגאלים, וגם לא היינו צריכים לחפש פרנסה"… והיו שאמרו אז, כי הסימן שאכן אותה רעידה הגיע כתוצאה מתפילה של יהודי, שאף שהיו מאות הרוגים כתוצאה ממנה, אף יהודי לא מת בה, למרבה התדהמה. מסיים הרב זילברשטיין את סיפורו.


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!