בהוראת חבר המועצת

בני ברק: חבר המועצת שיגר מכתב לוועדת השמות בעיריית בני ברק לקריאת שם לרחוב ע"ש רב השכונה | כל הפרטים

חבר המועצת מרן הגר"ש מחפוד במעונו במעמד רבני תימן | צילום איתי קצב
חבר המועצת מרן הגר"ש מחפוד במעונו במעמד רבני תימן | צילום איתי קצב

בני ברק: חבר המועצת מרן הגר"ש מחפוד שיגר מכתב לוועדת השמות בעיריית בני ברק לקריאת שם לרחוב קושניר בבני ברק ע"ש רב השכונה למעלה מיובל שנים – הגר"ש דרור זצ"ל | זאת על אף הודעת וועדת השמות כי רחוב זה יקרא ע"ש הגר"מ פחימה זצ"ל | כל הפרטים על המכתב ההיסטורי

במוצאי שבת האחרון, שיגר חבר המועצת מרן הגאון הרב שלמה מחפוד לוועדת השמות של עיריית בני ברק, פניה בו הוא מבקש לקרוא את רחוב קושניר שבשכונת נווה אחיעזר בבני ברק, על שם רב השכונה למעלה מ-50 שנה הגאון הגדול רבי שמואל דרור זצוק"ל מזקני חכמי תימן בעיר התורה בני ברק.

במכתב ההיסטורי שמתפרסם הבוקר, קורא הרב לוועדת השמות, להחליף את ייעוד שם הרחוב לשמו של רב השכונה הגר"ש דרור, זאת על אף שוועדת השמות כבר פרסמה לא מזמן, כי בכוונתה לקרוא לרחוב זה על שם הגאון הגדול רבי מכלוף פחימה זצ"ל מרבני העיר בני ברק.

בדבריו הנחרצים של חבר המועצת – הוא כותב בין היתר: "חושבני שהשכל הישר מחייב להורות לכם שכך עליכם לעשות, ובפרט שכבר פנו לפני מספר שנים בבקשה לקריאת הרחוב על שם הרב דרור זצ"ל. ואף שכוונתכם המקורית היא לקרוא את שם הרחוב ע"ש הגאון הרב פחימה זצ"ל, אין בבקשתי משום פגיעה בכבודו, כי מן הראוי שכאן בשכונת מגורי הרב דרור זצ"ל, יקרא הרחוב על שמו. ובטוחני שימצא מקום אחר חשוב וראוי, לקריאת הרחוב גם על שם הרב פחימה זצ"ל" – חותם את דבריו חבר המועצת.

בתחילת מכתבו מציין חבר המועצת כי פנייתו היא בשם כלל גבאי בתי הכנסת בשכונתינו – המייצגים את כלל תושבי השכונה, והדרישה היא לקרוא את הרחוב על שמו של הגר"ש דרור זצ"ל אשר שימש כרבה של השכונה מעל יובל שנים ועמל וביסס את כל ענייני הקדושה והתורה בה מהמסד ועד הטפחות, תוך שהיה אהוב ונערץ על כלל תושבי השכונה לגווניה ועדותיה השונים.

יצוין, כי כיום משמש הגר"ש מחפוד שליט"א גם כרב השכונה, בין שלל תפקידיו הרבים – רב שכונות נווה אחיעזר ושיכון ו', גאב"ד יורה דעה וחבר מועצת חכמי התורה.


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!