חובת קריאה!

חכם עדיף מנביא: "שופטי בית משפט העליון וראשי הצבא – הם קורח ועדתו" | מרן הגר"ש קורח זצ"ל בדברים מדהימים

מרן הרב שלמה קורח זצ"ל | צילום יעקב כהן
מרן הרב שלמה קורח זצ"ל | צילום יעקב כהן

חכם עדיף מנביא: זקן הרבנים ורבה של בני ברק מרן הגאון רבינו שלמה קורח זצוק"ל בספרו 'דברי תורה' רומז את התקופה בפרשת קורח | לא יאומן!

וכך הוא כותב בדבריו שם:

נשאלת השאלה, מה בעצם רצה קורח ומה היה כל כך חמור במה שעשה? כי אולי אפשר לטעון שכל רצונו היה לעלות במדרגות הקדושה ולהתעלות כמה שניתן, שהרי ביקש כהונה גדולה! לא בתים וכסף וזהב. וידוע שהיה חכם גדול, פיקח, עשיר ובעל רוח הקודש.

ועוד, שהרי ראה שושלת של גדולי עולם שבראשם שמואל הנביא יוצאת ממנו, אותו שמואל שעליו נאמר שהיה שקול כנגד משה ואהרן, אם כן מה הפלא ומה החטא בטענתו.

ומסביר הגאון זצוק"ל ואומר בלשונו הזהב כך: "אלא שדרכי פעולתו להשיג מטרותיו, הם שמעידים על רשעותו ועל כוונותיו. כי אם היו כוונותיו טהורות, לא היה אוסף סביבו מאתיים וחמישים ראשי סנהדראות!".

ממשיך הרב וממשיל את התקופה ממש לתקופת קורח ועדתו: "וכדי להבין גודל המעשה וחומרתו – הרי הדבר בדיוק כמו בימינו, קמים יום אחד כל השרים וחברי הפרלמנט יחד, וחוברים אליהם ראשי הצבא ועוד נוספים אליהם כל שופטי בית המשפט העליון, ומחליטים לערער על מערכת השלטון והעומד בראשה – הרי המשמעות של מהלך כזה אחת היא, התמוטטות מוחלטת וקריסה של כל מערכות השלטון והרס מוחלט בכל מקום!".

"אם כן יוצא איפוא, שזאת היתה כוונת קורח, לא קדושה ולא התעלות, אלא הפלת שלטונו של משה והפיכה שתעניק לו כוח מוחלט לעשות ככל העולה על רוחו".

מסיים הרב את דבריו ואומר: "וצריך להוסיף ולומר, שכאן ובכל שאר המקומות שעמדו רשעים ורצו למרוד בקב"ה ובמשה עבדו ולאבד תורתו, עמד משה בכוח ה' ועמדה תורתו, גם לאחר מכן לאורך כל הדורות וכמו שציינו, היו רשעים גדולי עולם, בעלי רוח הקודש, חכמים וחזקים ועדיין לא יכלו לבצע את מזימתם ונעלמו כלא היו, ומה אלו לא עלתה בידם ק"ו לרשעים של ימינו".

והדברים מדברים בעד עצמם. ונפלאים למתבוננים בעומקם של הדברים בכל המישורים. (אתר המאורות).


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!