אבל בבני ברק

הלכה לעולמה המחנכת הרבנית אסתר זאיד ע"ה | אשת רב השכונות בבני ברק

צילום: Prateek Gautam
צילום: Prateek Gautam

ברוך דיין האמת: הלכה לעולמה הרבנית הצדקנית מרת אסתר זאיד ע"ה אלמנת רבה של פרדס כץ וקרית הרצוג הגאון רבי יחיאל זאיד זצ"ל והיא בת 82 בפטירתה | הרב וולף זצ"ל הכתירה עוד בצעירותה, כשרה שנירר של התימניות | פרופיל מרתק לזכרה 

המנוחה ע"ה נולדה בתימן בב' טבת תש"א לאביה הרב שלום מזעקי ז"ל מחשובי ונכבדי העדה בתימן. מימי צעירותה מסרה נפש להצלת בנות ישראל לקרבן ולחנכן בדרך ישראל סבא. 

בהגיעה לפרקה נישאה לבעלה הגאון רבי יחיאל זאיד זצ"ל שכיהן כרבה של פרדס כץ וקרית הרצוג בבני ברק והרבנית עמדה לימינו כל העת בעבודת הקודש. 

בעלה, שהיה יוצא בשעות המוקדמות של שבת בבוקר לפני תפילת הנץ מביתו הנמצא בצד השני של העיר בני ברק והיה עובר מבית כנסת לבית כנסת בשכונות 'קרית הרצוג' ו'פרדס כץ' בשביל למסור דרשות חיזוק בבתי כנסת, למרות שכבר לא היה צעיר בני משפחתו מספרים שהיה חוזר משם ומגיע לביתו כשכולו עייף ותשוש אך מאושר, היה אוכל את סעודת השבת וחוזר בחזרה לשכונות להמשיך את הדרשות עד מוצאי שבת, גם בימי חול היה נוסע לכל מקום ברחבי הארץ בכדי למסור דרשות, גם כשהיה לו קשה בגלל חולשתו המשיך ללכת ולכתת את רגליו.

ביתה היה פתוח לרווחה לשיעורי תורה תמידין כסדרן, בסלון ביתה היה שיעור בכל יום מהשעה 19:00 ועד 22:00 שם למדו גמרא, משניות ורמב"ם, לפי סדר מסוים וסיימו שם עשרות מסכתות. גם לאחר פטירת בעלה המנוח זצ"ל, המשיך חתנה יבדל לחיים ארוכים הגאון רבי אליהו סיאני שליט"א במסירת השיעורים תמידים כסדרם, והרבנית ע"ה במסירות נפש עמלה על קיום השיעורים בביתה.

בשיחה מיוחדת שערכנו עם חתנה יבדל לחיים ארוכים הגאון רבי אליהו סיאני שליט"א הוא מספר בהתרגשות גדולה, כי "הרבנית ע"ה ידועה הייתה כמחנכת דגולה עשרות בשנים, ועוד כנערה בשכונת רמת עמידר הייתה מכתת רגליה יחד עם הגאון הרב ניסים יגן זצ"ל לרשום בנות לבתי ספר חרדיים ולשכנע אנשים להצביע למען תנועת אגודת ישראל, להרבות תורה וטהרה בישראל. הרב וולף זצ"ל (מנהל הסמינר) אמר על הרבנית עוד בזמנו, שהיא 'שרה שנירר של התימניות'. משפט נדיר. כולה הייתה נתינה לזולת. ביתה היה פתוח לרווחה. בעלת ענווה גדולה. חבל על דאבדין ולא משתכחין".

הרבנית חינכה את בנות ישראל לתורה ולמצוות וקרבה לבבות לאביהן שבשמים. תפילותיה הרבות היו מעומק הלב ובהשתפכות הנפש. 

זכתה לראות דורות ישרים מבורכים, זרע ברך ה' היא הותירה אחריה דור ישרים מבורך, בנה, מגיד המישרים ומזכה הרבים הגאון רבי חיים זאיד ומרבני שכונת פרדס כץ, בבני ברק, וחתניה: רבי אליהו סיאני ר"מ בישיבת 'אורחות התלמוד', רבי דוד יגאלי רב שכונה בראשון לציון, רבי עמנואל שרעבי ורבי יוסף בן דוד.

הלוויתה היום (שני) בשעה 12:00 בצהריים מביתה ברחוב חזון איש 36 בבני ברק לבית החיים ויז'ניץ שם תיטמן. 

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים. 


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

2 תגובות

  1. אישה ענקית היתה מורה שלי , מורה של נתינה עד אין סוף .

    יהי זכרך ברוך מורה יקרה .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!