מעורר סערה

וַתֵּרֶב חָכְמַת שְׁלֹמֹה: מרן הגר"ש מחפוד אמר על האתרוג שהוא מורכב, וכך התברר בו במקום לעין כל! | מדהים

מרן הגר"ש מחפוד שליט"א בקריאת התורה, אתמול • צילום: נתנאל בראון
מרן הגר"ש מחפוד שליט"א בקריאת התורה, אתמול • צילום: נתנאל בראון
מדבקה פרסום ראשון-01

מעשה מופלא שמתפרסם לראשונה כאן באתר 'המאורות', התרחש הבוקר (שני, ג' סוכות התשפ"ד) בבית מדרשו של מרן הגאון הגדול רבי שלמה יוסף מחפוד שליט"א – גאב"ד יורה דעה וחבר מועצת חכמי התורה, אשר ממחיש יותר מכל את מאמר הכתוב (איוב לב, ט) "לֹא רַבִּים יֶחְכָּמוּ, וּזְקֵנִים יָבִינוּ מִשְׁפָּט" – זקני העם ניחנו בחכמה ובתבונה מיוחדת כדי להנהיג את העם בדרך הישרה והמסורה לנו מדור דור.

וזה דבר המעשה בקצרה:

אחד המתפללים הי"ו ניגש הבוקר אל מרן הגר"ש שליט"א לאחר התפילה להראות את אתרוגו המהודר ולשמוע את חוות דעתו הרחבה על יופיו וכשרותו. להפתעתו העצומה ולפליאת שאר המתפללים שהתאספו מסביב, לאחר מבט קצר אמר לו מרן שליט"א באופן נחרץ ושאינו משתמע לשני פנים: "האתרוג הזה מורכב! לא יצאת ידי חובה"…

יש לציין שהאתרוג המדובר הוא אתרוג מזן מרוקאי ומרשים בחיצוניותו, בעל פיטם, שלבעליו כלל לא היה ספק בכשרותו.

אבל לאחר שמרן שליט"א גילה את דעתו דעת תורה, מיד הובא למקום סכין והאתרוג נחצה לשניים – ואז ההפתעה הגדולה של כולם התעצמה שבעתיים והיתה להתפעלות רבתי: 

תוכו של האתרוג מעיד עליו שהוא מורכב, באופן ברור, וכפי שניתן לראות בתיעוד המצורף!

ראש מוסדות 'המאורות' הגאון רבי יהורם יפת שליט"א, הגיב על כך בהתרגשות ואמר: "זכינו לראות בחוש, כיצד מתקיים במורנו ורבנו מרן הגר"ש שליט"א מה שנאמר (שמואל־ב יד, כ) 'וַאדֹנִי חָכָם כְּחׇכְמַת מַלְאַךְ הָאֱלֹהִים לָדַעַת אֶת כׇּל אֲשֶׁר בָּאָרֶץ' – זו היא חכמת התורה שכוללת הכל, גם חכמת החיות והעופות והצומח. וכאשר יסופר כזאת על מרן רבי שלמה שליט"א, צפים ועולים במחשבה לפנינו הפסוקים המתארים את חכמת שלמה המלך ע"ה – 'וַיִּתֵּן אֱלֹקִים חָכְמָה לִשְׁלֹמֹה וּתְבוּנָה הַרְבֵּה מְאֹד וְרֹחַב לֵב כַּחוֹל אֲשֶׁר עַל שְׂפַת הַיָּם. וַתֵּרֶב חָכְמַת שְׁלֹמֹה מֵחָכְמַת כָּל בְּנֵי קֶדֶם וּמִכֹּל חָכְמַת מִצְרָיִם' (מלכים־א ה, ט־י)".

כה יתן ה' וכה יוסיף למרן שליט"א חיים טובים וארוכים, בבריאות גופא ונהורא מעליא, ונזכה שימשיך להעמיד הדת על תילה ולהנהיג את כל בית ישראל – ואת כל קהל עדתנו בפרט – עוד רבות בשנים, ונמשיך ליהנות מזיו תורתו וחכמתו, עד ביאת גואל צדק ועד בכלל, במהרה בימינו אכי"ר.

צילומים: באדיבות המצלם


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

2 תגובות

  1. יש אתרוגים תימניים עם פיטם, אלא שעל פי רוב נושר על בעודו העץ וכו', ויש שנשאר עליהם!
    תקנו אותי!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!