לקראת פרסום המכתב ההיסטורי

זקני ומנהיגי עדת תימן בהוראות מעשיות בעקבות המצב, על חובתנו בעת הזאת ובמה להתחזק | תיעוד מרגש

'המאורות' אצל מרנן הגר"ש מחפוד והגר"פ קורח | צילום ארכיון: נתנאל בראון
'המאורות' אצל מרנן הגר"ש מחפוד והגר"פ קורח | צילום ארכיון: נתנאל בראון
מדבקה חשיפה-01

בימים האחרונים, כאשר מסביב יהום הסער, עלה הרב משה יפת שליט"א בשליחות אביו, ראש המוסדות הגאון רבי יהורם יפת שליט"א, למעונם של מאורי הדור זקני ומנהיגי עדת תימן, כדי לשמוע מפיהם במה יש לעורר את הציבור בתקופה קשה זו.

לפני מרנן ורבנן שליט"א הובאה 'אגרת קודש' מרגשת ומעודדת, שנערכה על ידי רבני רשת בתי ההוראה 'המאורות', ולאחר שעברו על הדברים בדקדוק רב ומוקפד והעירו את הערותיהם, צירפו את חתימתם על הנוסח הסופי.

לאחר סיום סבב החתימות בקרוב אי"ה, יפורסם המכתב ההיסטורי והנדיר – כאן באתר, ובכל מרכזי קהילות הקודש תימן. המעוניינים לסייע ולתרום להפצה, יפנו כעת אל הרב משה יפת: 052-7199-650.

בהזדמנות זו השיבו מרנן ורבנן שליט"א לשאלת 'המאורות' בשם הציבור הקדוש, במה יש להתחזק בתקופה קשה זו:

מרן הגאון הגדול רבי שלמה יוסף מחפוד שליט"א – גאב"ד 'יורה דעה' וחבר מועצת חכמי התורה, הביא את דברי הגמרא בברכות (לב, ב) "ארבעה צריכין חיזוק, ואלו הן: תורה, ומעשים טובים, תפלה, ודרך ארץ", ופירש רש"י שם "שיתחזק אדם בהם תמיד בכל כחו", והסביר מרן הגר"ש שליט"א ש'דרך ארץ' הכוונה היא לדברים שבין אדם לחבירו…

דבריו של מרן הגר"ש מחפוד שליט"א

מרן הגאון הגדול רבי פנחס קורח שליט"א – גאב"ד 'שערי הלכה', השיב לשאלה במה יש לעורר את הציבור להתחזק: "ללמוד, ללמוד, ללמוד, ולהתפלל כמו שצריך! כולם צריכים לדעת שהם חלק מהכלל, וכולם נמצאים בענין הזה ביחד. זה לא 'הם' ו'אנחנו', צריכים להתפלל על כל יהודי ויהודי, על השבויים, על כל העניינים".

דבריו של מרן הגר"פ קורח שליט"א

צילומים: נתנאל בראון


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!