חיזוק, עידוד ונחמה

"נחפשה דרכינו ונחקורה" | מרן הגר"ש מחפוד בשיחה מיוחדת בעקבות המצב

הגר"ש מחפוד | צילום יעקב כהן
הגר"ש מחפוד | צילום יעקב כהן

היום (ב) פורסמה בעיתון 'הדרך' שיחת חיזוק מיוחדת ממרן הגאון הגדול רבי שלמה יוסף מחפוד שליט"א – גאב"ד יורה דעה וחבר מועצת חכמי התורה, בעקבות המצב הנורא השורר בארץ.

'המאורות' מביא אותה כאן במלואה:

הגמרא במסכת ברכות (לב, ב) אומרת: ארבעה דברים צריכים חיזוק, ואלו הן: תורה ומעשים טובים, תפילה ודרך ארץ. רש”י אומר שם במקום שיתחזק האדם בהם תמיד בכל כוחו.

על כן יאמרו המושלים בואו חשבון, אלו המושלים ביצרם, וחז”ל חייבו אותנו לערוך חשבון נפש נוקב, נחפשה דרכינו ונחקורה על מה עשה ה’ ככה לנו, מה חרי האף הגדול הזה. כל הגזירה הנוראה הזו כאשר למעלה מאלף ומאתיים יהודים מובלים כצאן לטבח באכזריות נוראה ומשפילה. מעשים אשר לא ייעשו עשו בהם, דברים שמעוררים סלידה, חלחלה ושאט נפש שאי אפשר להעלותם על דמיון, והכול תוך ברבריות, רשעות, רוע, שפלות ושנאה תהומית ועמוקה.

הגזירה הנוראה הזו שלא הייתה כמוה בתולדות העם היהודי בדורות האחרונים, באה כדי לזעזע אותנו. אין דבר רע מהשמיים חלילה, הכול מכוון והכול הוא לטובה. אם גזירה כזו באה עלינו ביום השמח ביותר בשנה, ביום שבו עם ישראל מתייחד עם אביו שבשמיים בבתי הכנסת, רוקד ושמח בשמחת התורה – זה אומר שעוונותינו גרמו זאת. וכי חשיד קב”ה דעביד דינא בלא דינא?!

לא בכדי דם יהודי ניגר ברחובות קריה ונשפך כמים. אותם יהודים יקרים וצדיקים, הרוגי מלכות שאין כל בריה יכולה לעמוד במחיצתם, הלכו כפרה על הדור, זה אומר שהקב”ה תובע מאיתנו.

הוא ינקום את דם עבדיו ונקם ישיב לצריו ובעז”ה וגבר ישראל. איכה ירדוף אחד אלף ושניים יניסו רבבה, אם לא כי צורם מכרם וה’ הסגירם. זה מובטח לנו ואנו רואים זאת במוחשיות, אבל מאיתנו נדרש להתעורר ולזעוק אל אבינו שבשמיים בכל כוחנו, להתעורר בתפילה מעומקא דליבא. לב יודע מרת נפשו, וכל אחד יודע במה וכיצד הוא צריך להתחזק בתפילה, בין אם זה תפילה בציבור או תפילה בכוונה, להתחזק בלימוד התורה. שבני התורה יקבלו על עצמם יותר ויותר לעסוק בתורה מבלי לבטל רגע אחד. שהלימוד יהיה באיכות, בנקיות וביישוב הדעת, ללא דברים זרים או מרעין בישין שעלולים להסיח את דעתו מהלימוד.

יש לקבוע עיתים לתורה, שכל אחד יוסיף על מה שקיים עד כה. לתקן את המעשים, להרבות בצדקה ובגמילות חסדים ולתקן את המידות שלנו, ולהתחזק בדרך ארץ, זהו בין אדם לחבירו. די עם שנאת החינם, די עם המחלוקות, עם הפלגנות. להאיר פנים לכל אדם, לאהוב כל יהודי, לעזור ולסייע בכל מה שנדרש, וזו החובה מוטלת על כל אחד ואחד מאיתנו. איש את רעהו יעזורו ולאחיו יאמר חזק, ונתחזק בעד שארית ישראל שלא יאונה להם כל רע, והקב”ה יאמר די לצרותינו וישלח משיח צדקנו שיגאלנו גאולה שלמה, גאולת עולמים.


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!