"הגיבור הגלילי החדש"

היום, לפני שישים שנה: המנהל הרב יוסף קהתי (קעש"ה) הציל את הילדה שנפלה לבור שופכין | מסמך נוסטלגי

הרב יוסף קהתי והכתבה בעיתון על 'הגיבור הגלילי החדש' | צילומים: ארכיון המשפחה - הרב אלנתן אלוני
הרב יוסף קהתי והכתבה בעיתון על 'הגיבור הגלילי החדש' | צילומים: ארכיון המשפחה - הרב אלנתן אלוני

הסיפור שלפניכם, שהוא מרגש במיוחד והכה גלים בשעתו, התרחש בשעת בוקר במתחם בית הספר הממ"ד במושב 'אביבים' לפני שישים שנה בדיוק – כ"ג בחשון ה'תשכ"ד (10.11.1963).

גיבור הסיפור, הוא מנהל בית הספר הצעיר (בשנות העשרים המוקדמות!), יוסף קעש"ה – לימים הרב יוסף קהתי, איש חינוך בכל מהותו ולאורך כל שנות חייו, שבעוד פחות מחודש (כ"א כסלו) יום פקידת שנתו.

הרב יוסף קהתי

בריאיון לעיתון ('הצופה' – 22.11.1963), סיפר כך: "בשעה 11 נקש על דלתי ילד מהגן ובפיו שלש מלים: 'מורי ילדה מתחת!' לא הבנתי את דבריו וטרקתי בחזקה את הדלת, כיוון שבאותו יום גוייס אחד ממורי לצבא ואני העסקתי אז את תלמידי כל הכתות, מכתה ג׳ עד ח׳. כעבור דקה שוב בא ילד ובפיו: 'מורי, ילדה במים!', ממש באותו רגע הגיע אלי אחד מהמתיישבים בבקשה שאכתוב לו מכתב לסוכנות. בקשתיו שיסור לראות מה אירע שם. כעבור דקה החל זה לקרוא אלי שאבוא. באתי ומצאתי את הילדה בשניות האחרונות לחייה. היא טבעה בבור שופכין והמים כיסו מעבר לראשה. מתוך להיטות להציל חייה זינקתי פנימה בבגדי, כשהגיר בין אצבעותי. משיתי אותה החוצה והפכתיה, למען תקיא את כמויות המים הדלוחים שבלעה. לאחר מכן ערכתי לה הנשמה מלאכותית מפה לפה ולאחר מכן הנשמה בשיטת שפר עד שהחלה לנשום. פקדתי להעבירה אל ביה"ח בצפת – ואמנם משם נמסר לי כי מצבה משתפר והולך. כעבור יום חזרה הילדה לכפר בריאה ושלמה".

כל העיתונים באותה תקופה סיקרו את נס ההצלה המיוחד הזה וציינו לשבח את תושייתו של המנהל, יוסף קעשה, שהציל את חיי הילדה – ואף הצמידו לו את התואר 'הגיבור הגלילי' לאות כבוד והערכה.

אסתר דהאן, הילדה הקטנה שהיתה אז רק בת 4 וכמה חודשים בסך הכל, היא אתי אלקובי – כיום מתגוררת ביישוב 'בר יוחאי', ומשמשת בתפקיד סגן ומ"מ ראש מועצה איזורית מרום הגליל. "הייתי אז במצב 'צמח', וזה לא מובן מאליו שהתעוררתי, המשכתי את החיים שלי, הקמתי בית ומשפחה ואני מדברת איתך", כך אמרה היום בשיחה נרגשת ונוסטלגית עם הרב אלנתן אלוני, נכדו של המנהל שהציל את חייה, "אני מלאת אמונה והודאה לאלקים ואסירת תודה לשליח הטוב שלו שבזכותו אני כאן"…

וכבר אמרו חז"ל: כל המציל נפש אחת מישראל – כאילו קיים עולם מלא!

*
אם הכרתם את הרב יוסף קהתי, ויש לכם סיפורים או תיעודים מכל סוג שהוא,
צרו קשר: 052-710-90-63 או elnatanaloni@gmail.com (אלנתן אלוני)
*
< לחצו על התמונה להגדלה >


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!