מקבץ עדכונים

עת צרה | שלוחי דרבנן, שר העבודה הרב בן צור ויו"ר ועדת הבריאות ח"כ הרב משריקי פועלים ללא לאות למען כלל הציבור

שר העבודה בן צור ויו"ר ועדת הבריאות ח"כ משריקי | צילומים: דוברות
שר העבודה בן צור ויו"ר ועדת הבריאות ח"כ משריקי | צילומים: דוברות

• שר העבודה במרכז הלאומי לטיפול במשפחות החטופים והנעדרים

״כשהטבע מתאכזר, מגיע הזמן של האנושיות, בתוך כל החושך והכאב הגדול שנמצאות בו משפחות החטופים אתם האור והתקווה״ – כך התבטא בכאב, שר העבודה יואב בן צור בביקורו במרכז הלאומי לטיפול במשפחות החטופים והנעדרים.

שר העבודה קיים אתמול (ד) פגישת עבודה עם הממונה על החטופים והנעדרים תא״ל במיל׳ גל הירש במרכז הלאומי לטיפול במשפחות החטופים והנעדרים בבסיס פיקוד העורף ברמלה, מלווה במ״מ מנכ״לית בטלא ירונה שלום ומנכ״ל משרד העבודה ישראל אוזן. בפתח הדיון מפקד המרכז תא״ל שלומי בן מוחא הציג בפני השר את הפעילות למען המשפחות והשבת החטופים.

השר הרב בן צור אמר בדבריו: ״שליחותכם החשובה בהשבת החטופים, היא חוצה עמים ומגזרים, אתם הזרוע הארוכה של ממשלת ישראל, זרוע חזקה ונחושה הפועלת ללא לאות הרחק מאור הזרקורים בכדי להשיב את הבנים ארצה. כולי תפילה שנצליח במשימה החשובה ביותר העומדת לנגד עיננו להשיב את החטופים במהרה״.

הממונה על נושא החטופים והנעדרים, תא"ל (במיל') גל הירש הודה לשר העבודה, יואב בן צור, למ"מ מנכ"לית הביטוח הלאומי, ירונה שלום, ומנכ"ל משרד העבודה על התגייסותם המהירה ושיבח את מערך העובדים הסוציאליים המהווים נדבך מרכזי במאמץ הסיוע לבני משפחות החטופים והנעדרים. והוסיף שנמשיך ללוות את המשפחות עד השלמת המשימה – להחזיר את השבויים והנעדרים הביתה.

שר העבודה במרכז הלאומי לטיפול במשפחות החטופים והנעדרים | צילום: דוברות

• התכנית לעידוד תעסוקה של שר העבודה

מתוך הכרה בחשיבותה של המשכיות תעסוקתית לחוסן האישי, המשפחתי והאזורי, ומתוך הבנה כי יציאה לעבודה הינה חלק מהמאמץ המלחמתי ומחוסנו של המשק, בנה משרד העבודה יחד עם משרד האוצר ושותפים רבים ובראשם מנהלת תקומה תכנית סיוע לעובדים ומעסיקים שתתמוך בגיוס מהיר של עובדים בענפים שאיבדו מספר רב של עובדים בעת הנוכחית, ותעודד חזרה של עובדים מפונים למקומות עבודתם הקבועים.

התכנית תכלול  את המענים הבאים:
1. מענק תמרוץ יציאה לעבודה בענפי החקלאות והבניין –
# המענק יינתן לכל עובד חדש בענף, בסך של 3,000 ש"ח דרך בטל״א.
# המענק יינתן על בסיס חודשי, בעבור העסקה של חודשיים לפחות.
# מענק מוגדל של 4,000 ש"ח לעובד המתמיד בחודש השלישי.
# מענק כפול לעובדים בענפים אלו במקומות עבודה באזורים המפונים.

2. מענה כלכלי לעידוד המשכיות תעסוקתית לאוכלוסיית המפונים מהעוטף והצפון –
# מתן פיצוי מלא למעסיקים על הוצאות לוגיסטיות לטובת הבאת עובדים במסלול האדום במסגרת קרן מס רכוש.
# מענק נוסף בסכום של 3,000 ש"ח לכל שכיר אשר מגיע פיזית לעבודה אצל המעסיק הנוכחי שלו דרך בטל״א.
# המענק יוגבל למקבלי שכר חודשי של 20 אלף ש"ח.

המענקים במסגרת התכנית לעידוד המשכיות תעסוקתית יהיו בתוקף עד סוף שנת 2023.

שר העבודה יואב בן צור: ״מפרוץ המלחמה, משרד העבודה פועל ביתר שאת בחזית העורף כדי להמשיך את פעילות המשק בשגרת חירום, בין היתר באמצעות תיווך מבקשי עבודה למפעלים חיוניים המשוועים לידיים עובדות, הנפקת אישורים חיוניים למפעלים ומתן מענקים כלכליים לעובדים. כמו כן הביטוח לאומי נדרש לתת סיוע סוציאלי – כלכלי במכלול נושאים לאזרחי ישראל.
תכנית התמריצים היא עוד נדבך לחיזוק החוסן הכלכלי של האזרחים והתעשייה והיא כהערכה לעובדים שעושים מאמץ גדול לשמירת פעילות המשק בימים אלו.
משרד העבודה והביטוח לאומי נחושים, איתנים ומלוכדים לחזק את כלכלת ישראל ולתת עוגן וכתף לאזרחים לצלוח את אתגרים החברתיים והכלכליים שניצבים בפנינו עקב המלחמה״.

• הצע"ח של שר העבודה להעלאת שכרם של חיילי המילואים

השר יואב בן צור בטוויטר: "הגשתי היום (ד) את הצעת חוק הביטוח לאומי – לעלות את שכרם של חיילי המילואים ל-300 ש"ח ליום וכ-9000 ש"ח בחודש. העלאת שכרם של חיילי המילואים, הוא המעט שאנחנו יכולים לתת למאות אלפי הלוחמים מתוך הערכה והוקרה על פועלם הכביר למען ביטחון ישראל".

• יו"ר ועדת הבריאות וחברי הוועדה בביקור בבית החולים בטבריה

חברי ועדת הבריאות בכנסת בראשות היו"ר ח"כ יוני משריקי, הגיעו לסיור בבית חולים 'הצפון' (פוריה) בטבריה, בכדי לראות את ההיערכות המלאה לשעת חירום ולעקוב מקרוב אחר בניית בניין השיקום הנחוץ מאוד לתושבי האזור.

יו"ר ועדת הבריאות וחברי הועדה בביקור בבית החולים 'הצפון' | צילום: דוברות

• ח"כ משריקי: תוצרת ישראלית למלאי החירום של המדינה

בעיתון 'הדרך' פורסמו היום (ה) דבריו של יו"ר ועדת הבריאות ח"כ יונתן משריקי כי "על המדינה להשקיע בתוצרת ישראלית כדי למנוע פגיעה במלאי-החרום של מערכת הבריאות", כך אמר בדיון על אספקת תרופות וציוד רפואי למערכת הבריאות במלחמה.

הכתבה המלאה לפניכם:


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!