מדור חדש!!!

גַ'מַאעַה | סוגרים שבוע עם כל מה שקורה במגזר: מה קנה מרן הגאב"ד שליט"א לכבוד שבת, מאחורי הקלעים של שמחת בית 'המאורות', התמונה הנדירה, ועוד ועוד

הגַ'מַאעַה – למי שלא יודע תימנית מדוברת – היא קבוצת אנשים או קהילה, ובס"ד אנו חונכים מדור חדש, ייחודי ומעניין שבו נחשוף בפניכם, מדי סופ"ש בע"ה ובל"נ, את הנושאים החמים שדוברו השבוע בג'מאעות המקומיות. שיהיה בהצלחה לכולנו, ואם יש לכם משהו שמתאים למדורשלחו במייל: sm088302222@gmail.com, או בוואטסאפ: 050-902-1-902.

נפתח בסקופ: לרגל השמחה השרויה במעונו של ראש המוסדות הגר"י יפת שליט"א בהולדת נכדו והכנסתו בבריתו של אברהם אבינו ע"ה בשבת הבעל"ט (כל הפרטים כאן) – אב"ד מודיעין עילית הגאון רבי יורם סרי שליט"א ישתתף בתפילת ליל שבת בבית המדרש 'עוד יוסף חי' בעיר, וישא דברים בין קבלת שבת לערבית.

המודעה על הברית בחוצות קריה

ומשבת זו לערב שבת הקודמת, אז נצפה חבר מועצת חכמי התורה מרן הגאב"ד הגאון הגדול רבי שלמה מחפוד שליט"א כשהוא עורך את הקניות לשבת כאחד האדם – ולא דילג על החבושים הטעימים.

במערכה: החות'ים התימנים התערבו לטובת תושביה האכזריים של עזה, אבל הג'מאעה הצהלי"ת שלנו נתנו להם 'פייט' רציני והחזירו מלחמה שערה בריקוד מסורתי מקפיץ ומשמח, שנסך בנו תחושות ביטחון ואמונה.

שימוש לפי סעיף 27-א לחוק זכויות יוצרים

ולמי מהג'מאעה שהיה צל של ספק בצדק המוסרי של המלחמה, טרח ינון שרעבי (ולכל המצקצקים: אין קשר משפחתי לכותב השורות – ש"ש) להאיר עם פרוז'קטור: בעזה יש מחפים על פשע, לא חפים מפשע!

ובצד הרוחני של המערכה: למספר מצומצם של שומרי סוד מהג'מאעה חשף מקור מהימן מארגון 'המאורות', כי בימים הקרובים תיערך עצרת ענק לתפילה וזעקה לישועת עם ישראל, בהתלכדות אדירה של כלל קהילות קודש תימן בארץ ישראל ובראשות מרנן ורבנן עיני העדה שליט"א.
ואם שאלתם, לא נוכל למסור כעת פרטים נוספים על האירוע המתוכנן, ובינתיים תוכלו להסתפק בעדכון על עצרת נוספת שתתקיים אי"ה ביום שני הבעל"ט (כ"ט בחשון, ליל ר"ח כסלו) בבית הכנסת הגדול בפתח תקוה, בהשתתפות המשפיע הנודע הגה"צ רבי אלימלך בידרמן שליט"א – ומאורגנת בשיתוף כלל הקהילות במרכז העיר, כנראה לראשונה בהיסטוריה של המושבה, וגם ק"ק בני התורה התימנים בענין:

ולפוליטיקה: היום (ה) פירסם ידידנו הדגול איש התקשורת עו"ד איתי גדסי התימני, כי שר העבודה יואב בן צור מש"ס, גם הוא משלנו, אמר בריאיון ל'מעריב' כי "בסוף המלחמה נתניהו ייאלץ ללכת לבחירות בתוך 90 יום, וזה יהיה עוד לפני ועדת חקירה כזאת או אחרת. זאת דעתי. ראש הממשלה בעצמו ייזום את הבחירות. אי אפשר להמשיך כך יותר. הציבור יגיד את דברו ואז נראה אם נתניהו יקבל מנדט. ההגינות מחייבת שאחרי אירוע נורא כזה, הציבור חייב להגיד את דברו. הממשלה לא תוכל להמשיך לתפקד במצב הנוכחי. כולם לוקחים אחריות על מה שהיה. גם אני, כשר בממשלה, לוקח אחריות".
כל הג'מאעה, ללא יוצא מן הכלל, הודו בפה מלא שלא ירדו לסוף דעתו של השר, עד שבא אותו גדסי ולימד – "השר יואב בן צור מבין שהלחץ הציבורי יכריע, ובקרוב יהיה קיצוץ רוחבי גם בתקציב וגם במספר השרים", והוסיף – "להערכתי בן צור חושש או יודע שהוא יהיה אחד המשרדים שיקוצצו". עד כאן.
ואחרי כל האריכות הזאת, לא נמנע השר בן צור מלמסמס את הדיון ולהבהיר כך: "דבריי הוצאו מהקשרם. במלחמה לא מדברים פוליטיקה וטעיתי בשיקול הדעת". בקיצור, חבל על הזמן והדיבורים. תעברו לנושא הבא.

והנושא הבא עלה – איך לא – מתוך תמונה של מעמד כתיבת והכנסת ספר תורה מהודר וייחודי, שהנרתיק שלו עשוי ריקמה מרהיבה כגלימת ה'ראשון לציון' של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל. אחד מהג'מאעה, החפץ בעילום שמו, תמה בקול: איך יכול להיות, שאנחנו התימנים, עדיין לא עשינו נרתיק לספר תורה כדוגמת הלבוש התימני המסורתי – הכולל את ה'קמיץ' (החלוק), הכופיי'ה (הכובע) והמאצ'ר (המטפחת המלופפת)?!…
סוכם כי הרעיון לא יירשם כ'פטנט' אלא יונח בקרן זוית וכל הרוצה ליטול יבוא ויטול. רק שיפריש אחוזים לג'מאעה, וזהו.

שימוש לפי סעיף 27-א לחוק זכויות יוצרים

את המדור (הראשון!) נחתום בתמונה נדירה שעברה השבוע מיד ליד בג'מאעה שלנו ועוררה התרגשות רבה: מרן הגאון רבי עזריה בסיס זצ"ל עם אביו הגאון רבי יחיא זצ"ל, אב"ד רדאע שבתימן.


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!