מדור מס' 2

גַ'מַאעַה | סוגרים שבוע עם התימנים: ברכה בלי תבלינים, 'הרב המקדים' של הדרשן התימני, ג'חנון וקובנה לחיילים, פינת החות'ים, האתגר השבועי, ועוד

אזהרת מסע: לפניכם קטעים הומוריסטיים, ואין כוונה לפגוע באף אדם מישראל ח"ו.

אם יש לכם משהו שמתאים למדור
שלחו במייל: sm088302222@gmail.com, או בוואטסאפ: 050-902-1-902.

*

מוכנים? 2, 3, ש-גר:

בין המברכים את ידידינו מנהל רשת בתי ההוראה 'המאורות' הרב משה יפת הי"ו לרגל בנו נ"י ושמחת הברית שהתקיימה בפאר והדר וברוב עם בשבת שעברה (ויקרא שמו בישראל – יהודה!), היה גם ח"כ יוני משריקי: "מזל טוב, אהוב ליבנו", כתב – קצר ולענין, כמו אחד מהג'מאעה.
לעומתו, חיים קוסטליץ האשכנזי מ-play הפקות שלח לפלטפורמה הדיגיטלית של 'המאורות' אגרת ארוכה, אבל בלי גרפיקה מושקעת – ממש כמו האוכל חסר-התבלינים שלהם. לא נורא, העיקר הכוונה.

*

בעצרת התעוררות שהתקיימה בתחילת השבוע בבני ברק לע"נ מרת ידידה נהרי ע"ה ולישועת עם ישראל, נשא דברי חיזוק ידיד המשפחה, מגיד המישרים הנודע הרה"ג שי עטרי שליט"א, לצד בניה וחתנה של המנוחה ראש המוסדות הגר"י יפת שליט"א. כל הג'מאעה האזינה ברוב קשב.

צילום: אחד מהג'אמעה

*

ובהמשך השבוע, התחדש הרב עטרי ב'רב מקדים' – סטייל השיעורים המיתולוגיים של הראשונים לציון ב'יזדים'. אחד מהג'מאעה תהה, האם אי פעם נראה רב תימני לבוש בגלימה המוזהבת? ימים יגידו.

צילום: דרך הבעל שם טוב

*

כמדי ראש חודש וכמיטב המסורת, גם בליל ר"ח כסלו התקבצה ג'מאעה נכבדת בעיר התימנים רחובות, לסעודת הודיה מפוארת בביתו של איש העסקים הר"ר יצחק היגרי – מנכ"ל עיתון 'הד העיר', והפעם השתתף גם ראש המוסדות הגר"י יפת שליט"א שכיבד את המעמד בנוכחותו ונשא דברי חיזוק ועידוד.
רגע מרגש נרשם, כאשר ידידנו נעים הזמירות השה"ט אהרן ירימי הי"ו שורר את "רפאינו" והקדיש את השיר לרפואת לוחם פצוע המאושפז במצב קשה, ולאחר מכן ערך ראש המוסדות "מי שבירך" מיוחד לרפואתו השלמה בקרוב.
שמו לתפילה: אליה בן מירב, בתושח"י

משמאל לימין: אהרן ירימי, ראש המוסדות הגר"י יפת, יצחק היגרי (מאחור נראה הרב משה יפת)
ראש המוסדות הגר"י יפת בדברי חיזוק ו'מי שבירך' לחיילים, והשיר שהקדיש אהרן ירימי לחייל הפצוע

*

ובאותו ערב, במרחק כמה ק"מ משם, התקיימה בפתח תקוה עצרת חיזוק והתעוררות רבתי, בשיתוף כלל הקהילות במרכז העיר וביניהן ק"ק בני תימן – שהציגו נוכחות מרשימה. בין המשתתפים ראינו את הרה"ג צוריאל פרסיק שליט"א, איש חי ורב פעלים בעיר, משוחח עם המרא דאתרא הגר"מ הלוי שליט"א.

הרב צוריאל פרסיק עם הרב מיכה הלוי | צילום: אחד מהג'אמעה

*

ומי שהופקד על מערכת ההגברה והתיעוד של עצרת התפילה בפתח תקוה, הוא לא אחר מידידנו ר' דוד צוברי הי"ו, שעשה את מלאכתו נאמנה לשביעות רצון כולם.

ר' דוד צוברי | צילום: אחד מהג'אמעה

*

גם ילדי קהילת 'בית דוד ושלמה' – אלעד שבראשות הגאון רבי נצחוני שמואלי שליט"א, קרעו את השמים יחד עם הגבאי המסור ר' שלמה לוי הי"ו, באמירת פרקי תהלים מול ארון הקודש לישועת עם ישראל.
לג'מאעה נודע כי בימים אלו מתגבש מתחת לפני השטח קמפיין ענק לבניין קבע בן 3 קומות עבור הקהילה – וזו כבר סיבה נוספת לתפילתם הזכה של התשב"רים התימנים…

*

בישיבה מיוחדת שקיים ראש עיריית ב"ב היוצא-שעדיין-לא-יצא הרב אברהם רובינשטיין, שעסקה בבחינת אפיקי סיוע למשפחות השוהות בעיר בעקבות המלחמה, נצפה גם נציג הג'אמעה מטעם הג'אמעה הרב יחיאל לוי הי"ו – נאמן ביתו של מרן הגר"ש מחפוד שליט"א, שבין שלל תפקידיו הוא משמש כמנהל המתנ"ס בב"ב (וגם, כאמור, כנציג הג'אמעה – מטעם הג'אמעה. ודו"ק).

* שימוש לפי סעיף 27-א לחוק זכויות יוצרים

*

מלחמת 'חרבות ברזל' מעוררת שאלות אקטואליות מיוחדות, שנשלחות להכרעת רבני רשת בתי ההוראה 'המאורות', וחלקן מתפרסמות מפעם לפעם גם באתרנו (שם, שם).
והנה שאלה שהגיעה השבוע, היישר מהג'אמעה בעזה – ונשמח לשמוע מה דעתכם בנידון…

*

הג'אמעה התרגשה למראה התיעוד של הרב אביעד כפרי, ששיעוריו מתפרסמים באופן קבוע על גבי במת 'המאורות', בלימוד גמרא בצוותא עם המילואימניקים. מגנא ומצלא!

*

הרבה שיאים נשברו במערכה הנוכחית – אחד מהם הוא של העלון הפופולארי 'משכן שילה', שנכנס קרקעית לעומק עזה!

* שימוש לפי סעיף 27-א לחוק זכויות יוצרים

*

ובצד הגשמי כידוע, הצבא צועד על קיבתו, והחיילים התימנים לא יכולים בלי מאכלי השבת המסורתיים. יש מי שדאג להם!
הג'מאעה כולה מצדיעה בהערכה – איך אומרים 'שאפו' בתימנית? כתבו לנו בתגובות…

* שימוש לפי סעיף 27-א לחוק זכויות יוצרים

*

הנושא החם של השבוע היה, איך יכול להיות שבג'מאעה המרכזית לא נתנו מספיק מקום וביטוי לחות'ים התימנים – "ככה זה כשאין נציג בעירייה, אין הקצאות!" – אמר החפץ בעילום שמו ונעלם.
אז הנה, "פינת החות'ים התימנים" שגורמת לפרצי צחוק אדירים בג'מאעה:

* שימוש לפי סעיף 27-א לחוק זכויות יוצרים
* שימוש לפי סעיף 27-א לחוק זכויות יוצרים

< לחצו על התמונה להגדלה >

*

ולסיום – האתגר השבועי של הג'אמעה: מצאו כמה שיותר הבדלים בין הלוגו המפואר של רשת בתי ההוראה 'המאורות', ללוגו הזהה להפליא של ק"ק תימן 'יד לחללי צה"ל' בראש העין…

*

עד כאן מהג'אמעה לשבוע זה. שבת שלום!


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

2 תגובות

  1. ראשית, ישר כח גדול, חיזקו ואימצו.
    שנית, צריך לתקן דוד צוברי ולא כפי שפורסם אלי צוברי.
    תודה רבה
    ובשורות טובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!