מדור מס' 10 - וארא תשפ"ד

גַ'מַאעַה | סוגרים שבוע בפעם העשירית: מרן הגאב"ד עם משפחות החטופים, מאחורי הקלעים של עצרת 'המאורות' בכותל, הזמר המציל, האחים המשמחים, ועוד

אם יש לכם משהו שמתאים למדור,
שלחו במייל: sm088302222@gmail.com, או בוואטסאפ: 050-902-1-902

*

לקראת עצרת התפילה המרכזית בכותל המערבי, נכנסו נציגי משפחות החטופים למעונו של מרן הגאב"ד הגר"ש מחפוד שליט"א, שחיזקם ועודד את רוחם, וקרא לציבור להתחזק ולהתפלל בעבורם.

*

והנושא הכי חם בג'מאעה העולמית, הוא ללא ספק מעמד התפילה של 'המאורות' ברחבת הכותל המערבי. יום לפני, כבר שיתף ח"כ משה אבוטבול (ש"ס) המרוקאי את ידידיו בדבר קיומה של העצרת…

*

בעצרת עצמה, ראינו את מנהל רשת בתי ההוראה של 'המאורות' ומי שעומד מאחורי הפקת העצרת – הרב משה יפת הי"ו, נושא תפילה חרישית ודן עם ח"כ יוני משריקי על סדר התפילה שבקונטרס "וְנִוָּשֵׁעָה".
בסיום התפילה, השקיפו השניים מהמרפסת אל עבר הרחבה הגדולה – שם התאספו המונים לעצרת תפילה מרכזית נוספת, באחדות (מסוימת…) של מגוון רבנים, נוסחאות ומנגינות.

*

ח"כ משריקי גם ניגש בסיום העצרת להגאון רבי עזריאל צדוק שליט"א, והודה לו על תפילתו הנרגשת.

צילום: יצירת המופת

*

וידידנו היקר איש כוחות הבטחון דרור חריר הי"ו שעמד על משמרתו ברחבת הכותל המערבי, הציץ למתחם העצרת של 'המאורות' והתרגש מאד לנגד המחזה של אמירת "ויושע" והחזרה על פסוק "תיפול עליהם" ג' פעמים. הוא הזדרז לתעד ולשתף, וגם אנחנו הצלחנו להנציח את הרגע…

צילום: דרור חריר
צילום: יצירת המופת

*

הם לא תימנים, אבל גם הם הציצו ונפעמו:
ידידינו היקרים, ר' יהודה חזן והצלם המוכשר ר' יעקב כהן הי"ו שהגיעו לעצרת התפילה הכללית בכותל, ניצלו את הזמן עד לתחילתה ועלו להשתתף בעצרת של 'המאורות' – ר' יעקב תיעד כמה רגעים, ור' יהודה פנה לר' משה שלנו כדי לשמוע וללמוד ממנו איך לא מפספסים גם את הפרטים הקטנים.

*

מהנעשה והנשמע בהיכלי התורה:
בכנס חיזוק והתעוררות שנערך בהיכל ישיבת 'אור דוד' בבני ברק, השתתף גם הגאון הגדול רבי יורם סרי שליט"א – אב"ד מודיעין עילית, ונשא דברים בעניני השעה והתקופה.

צילום: נועם אליהו

*

אפרופו 'אור דוד': בהילולת הצדיקים שנערכה בישיבה בשבוע שעבר, ראינו את המשנה לרה"ע הרב יעקב זכריהו הי"ו מתכבד לשבת בשולחן המזרח, ומשתתף בשיחה גדולי הרבנים ומזכי הרבים.

*

והרה"ג שלום יוסף סימון שליט"א נשא דברים בפני ילדי ישראל, בכנס חיזוק שנערך בערב ראש חודש שבט בבית המדרש 'דברי שלום ואמת' – ירושלים, בהשתתפות הגאון רבי עזריאל צדוק שליט"א.

צילום: באדיבות המצלם

*

אם עדיין לא שמעתם על ישיבת 'נחלת יוסף' בפתח תקוה, שבראשות הרה"ג נסים עודד שליט"א, הוידאו הזה הוא ממש בשבילכם (ואם אתם מכירים מישהו וכו'). ותודה לידידנו הרב שלמה חוברה שליט"א – ר"מ בישיבה ומפעילי העדה הבולטים בפתח תקוה, שהכניס אותנו אל הקודש פנימה…

*

מזכה הרבים ופה מפיק מרגליות, ידידנו הנכבד הרב איתי גדסי שליט"א – רב מכללת 'מנורת המאור', מסר שיעור חיזוק לעילוי נשמת הבחור ישי חשאי ז"ל שנלב"ע בדמי ימיו בתאונת אופניים מחרידה לפני כחודש.

*

וליתר החדשות…
חברי הג'מאעה המקומית בראש העין עצרו את נשימתם למראה חמורים אמיתיים על ארבע ששוטטו ברחובות העיר, בחופשיות ותוך סיכון חיי התושבים. זקני העיירה שזוכרים בערגה את הימים של אז, לא הופתעו ולא נבהלו. אבל החברים מכל הארץ והעולם (של הג'מאעה, לא של החמורים) דאגו לשלומם ופנו לעירייה – וזו התגובה שקיבלו: "הנושא מוכר. וטרינר העיר מטפל בחמורים ומנסים לאתר את בעליהם".

* שימוש לפי סעיף 27-א לחוק זכויות יוצרים

*

כמדי ראש חודש, התאספה הג'מאעה המקומית ברחובות לסעודת ראש חודש מכובדת בביתו של מנכ"ל רשת המקומונים 'הד העיר' ידידנו היקר ר' יצחק היגרי הי"ו, והפעם בסימן הודאה לה' על החלמתם של שני בניו החיילים הי"ו – שנפצעו בקרבות בעזה ושוחררו לפני כשבועיים מבית החולים בריאים ושלמים.
בין המשתתפים: רבה של אור יהודה הגאון רבי ציון כהן שליט"א, גדול הזמר התימני ציון גולן, הפייטן והחזן אור שבח (הבן של), הזמר והיוצר מאיר חג'בי, ועוד.

*

אפרופו מאיר חג'בי, הוא נקלע השבוע לסיטואציה דרמטית ומרגשת כאחד – צפו והאזינו:

בריאיון למנחם טוקר | מתוך אתר 'קול חי'

*

השבוע התקיימה בשעטו"מ חתונת בתו של הרב נהוראי לחייאני הי"ו – יו"ר המועצה הדתית בצפת, ואת הג'מאעה ייצגו בשמחה: שר העבודה הרב יואב בן צור, יו"ר ועדת הבריאות ח"כ הרב יונתן משריקי, הרב יניב שפירא – יו"ר ועד העובדים במועצות הדתיות, הזמר ואיש החסד אבי בן ישראל, ועוד.

*

ובערב שבת האחרונה שעון אמריקה של ארה"ב, פגש הרב שלמה זביחי שליט"א – רבה של יהדות משהד, את החזן והזמר העולמי יוסי קרוואני הי"ו שהפליא בשירת "לכה דודי" במגוון סגנונות.

צילום: רפאל זביחי – מוסדות תפארת רפאל

*

ומהחזן המפורסם לכוכב חדש בשמי המוזיקה: אלחנן טסה, שיצא לדרך עם 'לך אבא':

*

תנחומינו למשפחת הרה"ג עזריאל אפרתי הי"ו, היושבים שבעה על פטירת בנם שמואל ז"ל.

תנחומינו למשפחת סיאני הי"ו מיקנעם, האבלים על פטירת אביהם ר' יוסף ז"ל.

* שימוש לפי סעיף 27 – א לחוק זכויות יוצרים

*

לסיום…
לקראת שבת קודש, לכו ונלכה בקצב תימני שמח ומקפיץ, עם האחים ממשפחת מועלם – רחובות, המשמחים בכשרון רב ובמקצועיות – איתן (שירה) ושלום (על התופים). הנאה מובטחת מכל רגע!

צילום: באדיבות המצלם

*

עד כאן לשבוע זה, שבת שלום!

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא %E2%80%8F%E2%80%8F%D7%92%D7%9E%D7%90%D7%A2%D7%94-%D7%91%D7%90%D7%A0%D7%A8.gif

קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!