מדור מס' 16 - תצוה תשפ"ד

גַ'מַאעַה | הסיכום השבועי: גדולי הרבנים בכינוסים למען התנועה הקדושה, הרב שלא השתתף בכינוס בעירו, המדרשייה החדשה בצפון ת"א, ועוד ועוד

אם יש לכם משהו שמתאים למדור,
שלחו במייל: sm088302222@gmail.com, או בוואטסאפ: 050-902-1-902

*

חשיפת הג'מאעה:
כחלק משורת כינוסי רבני וראשי קהילות שעורכת תנועת ש"ס בערים החרדיות לקראת הבחירות, נערך בשבוע שעבר כינוס רב רושם בעיר ביתר עילית, אך מקומו של אחד מחשובי הרבנים נפקד. לתמיהת הג'מאעה המקומית, הסביר אחד מנציגינו בפרלמנט כי מכורח תפקידו של הרב הוא בבחינת 'הנני' אך 'אינני'…

*

אם פתחנו בכינוסי בחירות, אחד המרכזיים שבהם נערך במוצ"ש העעל"ט בהיכל אירועים בני ברקי, בהשתתפות גדולי ישראל ובראשם מרנן הגאבדי"ם הגר"ש מחפוד והגר"פ קורח שליט"א.

עוד נצפו בקהל: מו"ר ראש המוסדות שליט"א ובנו הרב ישי יפת שליט"א.

צילום: ישראל כהן

*

ועוד במוצ"ש העעל"ט:
בירושלים התקיים כנס מרומם לנשים ובנות, על ידי ארגון 'נצור לשונך'. כל משתתפת זכתה לקבל את ספרו של אב"ד מודיעין עילית הגר"י סרי שליט"א – 'מענה פיו' על הלכות שבת, למזכרת ולתועלת.

*

בטקס חנוכת מקוה טהרה בעיר נס ציונה, נצפה מו"ר ראש המוסדות הגר"י יפת שליט"א מסתודד עם ראש העיר בהווה וכנראה גם בעתיד מר שמואל בוקסר הי"ו.

צילום: יעקב כהן

*

בנו, מזכה הרבים הרב ישי יפת שליט"א פתח בס"ד עצומה מדרשייה חדשה לנוער בצפון תל אביב.

צילום: אחד מהג'מאעה

*

ואחיו הצעיר, הלא הוא הרב משה יפת הי"ו – מנהל רשת בתי ההוראה 'המאורות' ונציגם של רבנן ותלמידהון במועצת העיר מודיעין עילית (בקצרה: רב־מויש'ה שלנו), נתפס בעדשתו של אחד מהג'מאעה בליל שישי העעל"ט, כשהוא עורך קניות לשבת כאחד האדם ומקיים גם "טועמיה חיים זכו".

צילום: אחד מהג'מאעה

*

באופן חריג, כתב מרן הגאב"ד הגר"ש מחפוד שליט"א מכתב בכתב יד קדשו, למען הצלחת רשימת ש"ס בבני עיש שבראשות הרב רענן כפרי הי"ו שעושה רבות לחיזוק המסורת והיהדות ביישוב.

*

אפרופו מכתבים: בימים האחרונים התפרסמה "קריאה קדושה" מכלל רבני תימן וראשי הקהילות בירושלים, להצביע עבור רשימת ש"ס בעיר בראשות הרב צביקה כהן הי"ו שפעל רבות למען העדה.

*

ידידנו היקר ר' נרקיס אדוארד הי"ו בברית בעיר נתיבות עם מרן הגר"ש מחפוד שליט"א.

*

ידיד ה' וידיד 'המאורות', איש הצללים בבתי גדולי ישראל הרב אלנתן אלוני הי"ו נכנס בשבוע החולף אל הקודש פנימה של כ"ק הרבי ממישקולץ שליט"א, לבצע שליחות מסוימת שהוטלה עליו. הרבי קיבלו בחביבות יתירה והעניק לו את ספריו 'אור שלום' על מסכת שבת וה' כרכים על התורה, בתוספת הקדשה חמה.

*

ידידנו היקר ר' נתנאל כלף הי"ו שלח אלינו דרישת שלום חמה מהג'מאעה של ק"ק 'גאולי תימן' באילת, שם התארח והתפלל בשבת העעל"ט וכובד בתפילות ובעליות.

*

את הרב גלעד תנעמי הי"ו – מיקירי העדה ומאנשי העשייה בפתח תקוה, קלט אחד מהג'מאעה (אותו אחד!) סמוך לכספומט ולתפילה־תקוה של כולנו שישובו כל החטופים לחיים טובים ולשלום.

צילום: אחד מהג'מאעה

*

השבוע הסתלק מעמנו הצדיק מארי שלום חמדי הלוי זצ"ל, וכבוד גדול עשו לו במותו – גם כאן ב'המאורות', וגם ב'כיכר השבת' שנעזרו בנו בחומרים להכנת הידיעה הויזואלית על פטירתו.

צילום: כיכר השבת

*

תנחומינו לנעים זמירות ישראל ר' מנדי ג'רופי ולכל המשפחה הנכבדה הי"ו, האבלים על פטירת אביהם ראש המשפחה ר' סעדיה זצ"ל – ששימש כמחנך בבתי הספר 'רשת אהלי יוסף יצחק' במשך שנים רבות וכן שימש שליח חב"ד ביישוב 'אביטל', והיה סופר סת"ם ומגיה יר"ש.

*

וכמסורת הקבועה שלנו, נחתום את המדור הזה בתיעוד מרנין של ידידנו היקר נעים זמירות ישראל מתנאל מוגמי, ברגע של שירה וזמרה השבוע כשלצידו על הקלידים אלחנן בידני.

*

עד כאן לשבוע זה. שבת שלום ובשורות טובות!

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא %E2%80%8F%E2%80%8F%D7%92%D7%9E%D7%90%D7%A2%D7%94-%D7%91%D7%90%D7%A0%D7%A8.gif

כתבה זו מלווה בחומרים שהשימוש בהם נעשה לפי סעיף 27-א לחוק זכויות יוצרים


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!