ההסטוריה חוזרת!

בצל סערת גיוס בני הישיבות: דעת תורה ממרן הגר"ש קורח זצוק"ל בדברים נחרצים ומרתקים | צפו

מרן הגר''ש קורח זצ''ל נואם בכנס רבני תימן, לצד הרבנים הראשיים לישראל | צילום: יעקב כהן
מרן הגר''ש קורח זצ''ל נואם בכנס רבני תימן, לצד הרבנים הראשיים לישראל | צילום: יעקב כהן

אמש (מוצ"ש) התחוללה סערה בעקבות התבטאותו של הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א בשיעורו השבועי, ש"שבט לוי פטור מהצבא, לא לוקחים אותם בשום פנים ואופן, יהיה מה שיהיה. אם יכריחו ללכת לצבא ניסע כולנו לחוץ לארץ. הם צריכים להבין את זה, כל החילונים האלה שלא מבינים, הם צריכים להבין שבלי התורה הכוללים והישיבות לא היה הצלחה לצבא. מה שהם מצליחים הצבא, זה רק בזכות בני התורה". דבריו של הראש"ל שליט"א נאמרו בשער בת רבים לאחר שבשבועות האחרונים, מנפנפים ראשי המדינה ושופטי בג"ץ בחרב חובת הגיוס על ראשם של בני הישיבות ואברכי הכוללים.

'המאורות' מגיש כאן מקבץ תיעודים שצולמו לפני כעשור (אדר א' תשע"ד), בתקופת 'עצרת המליון' נגד ממשלת השמד שביקשה לעקור את הכל, ובהם התייחס נשיא המוסדות, מרן שר התורה וזקן רבני תימן רבינו שלמה קורח זצוק"ל לסוגיא האקטואלית בדברים נוקבים ונחרצים, והציג דעת תורה צרופה בסוגיא זו.

כמו כן, בדברים שנשא בבית מדרשו בשב"ק פרשת בשלח – שירה התשע"ג, אמר: "מדברים על גזירת גיוס בני הישיבות, הם רוצים לעשות לנו 'כור היתוך' כפי שהם עשו לנו שהגענו לארץ, ‏וזוהי כל מטרתם. וזה פשוט שהם לא יצליחו. אבל צריכים לדעת שמה שמביא אותם לזה הם אותם בני ‏הישיבות שאינם מקפידים על סדרי הישיבה, ומשוטטים ברחובות בביטולים וטיולים, וזה נותן להם פתחון ‏פה. מורי ורבי הרב מפוניבז' זצ"ל תמיד היה אומר: בן ישיבה שאינו נמצא בסדרי הישיבה יש לו דין ‏‏'רודף' הואיל ועל ידי כך הם רוצים לגייס את בני הישיבות".

ובשב"ק פרשת במדבר התשע"ג, אמר בפני עשרות בני ישיבות שהתאספו בביתו: "הנה זוממים עלינו כאן בארץ חוק גיוס לבני הישיבות, הם מחפשים לקרר ולהרוס כל חלקה טובה. הלא ‏הם עצמם באחוזים גדולים כלל לא מתגייסים, ועד היום הם הסתדרו בלעדינו, אלא שהמטרה שלהם ‏היא לקרר את הקדרה, ללא הפרדות, ללא מחיצות, לערבב את כולם יחד (וד"ל)… לעשות לנו כמו ‏שהגענו לארץ 'כור היתוך'… זוהי כל מגמתם וכוונתם האמיתית. באם נעמוד איתנים וחזקים, נהיה ‏יציבים וחזקים בעקרונות שלנו בלי פשרות ואף לא על קוצו של יו"ד, אז ודאי שהם לא יצליחו בע"ה. וידוע ‏כשבן גוריון נכנס למרן החזון איש זצ"ל בענין גיוס בנות לשירות לאומי אמר לו החזו"א: אני אוציא מכתב ‏שכולם ללא יוצא מן הכלל לא יתגייסו לשירות לאומי. ואני אפרסם שזה גובל ב'יהרג ואל יעבור'. ואז פתח ‏לו החזו"א את החולצה ואמר לו, אני הראשון, הנה תירה בי!… רק בעמדה עיקשת נזכה לשמור על ‏טהרת הקודש".


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!