מדור מס' 19 - פקודי תשפ"ד

גַ'מַאעַה | סוגרים שבוע: הצדיק שפצח בשירת "ליהודים", הברית לבנו של איש החסד, נקדימון בן גוריון במילואים, המדרשייה החדשה, ועוד ועוד

לשליחת חומרים למדור:
מייל: sm088302222@gmail.com

וואטסאפ: 050-902-1-902

*

השבוע הכניס ידידנו איש החסד הרב יעקב זכריהו הי"ו את בנו בבריתו של אאע"ה, בהשתתפות ג'מאעה מכובדת ובראשם אביו הגאון רבי נתנאל זכריהו שליט"א – רב ק"ק עדן, חמיו הגאון רבי שלמה צדוק שליט"א – רב השכונות הדרומיות בב"ב, רבני וזקני העדה ובכלל, ואישי ציבור.
בין המשתתפים: הגר"מ בן שמעון – רבה של ב"ב ור"י 'אור אליצור', הגר"א יצחק־הלוי – אב"ד תל אביב, המוהל המומחה הגר"י קארו, מזכה הרבים הגר"ד זר – ר"מ אור דוד, מגיד המישרים הגר"ש עטרי – ר"מ 'דרך הבעל שם טוב', הגר"ש לוי – רב ק"ק 'הליכות משה' ב"ב, מזכה הרבים הגר"ל גלזר – ר"מ פתח הדביר, הרה"ג שמואל צברי – ר"מ 'דרכי איש', רה"ע ב"ב חנוך זייברט, משמח הלבבות משה בידני, ועוד.

*

חבר מועצת חכמי התורה מרן הגאב"ד רבינו שלמה יוסף מחפוד שליט"א השתתף השבוע בחתונת בתו של הרב משה מרסיאנו הי"ו – מנהל מחלקת בריתות ברבנות הראשית, לצידו של יו"ר תנועת ש"ס הרב אריה דרעי הי"ו ומנכ"ל הרבנות הראשית מר יהודה כהן הי"ו.

*

לקראת פורים והחגים הבעל"ט, יצא מרן הגאון הצדיק רבי יפת טיירי שליט"א בקריאת קודש למען ארגון 'אתה שלום וביתך שלום' שבניהולו של בנו הרב שלום הי"ו, ופצח בשירת "ליהודים"…

*

פורים בא ואיתו שמחה רבה: במהלך שמחה בחצרֽ־הקודש לעלוב בראנוביץ', השתעשעו כולם מאחד הידידים שהגיע לאחל 'מזל טוב' למחותנים כשהוא לבוש כמיטב המסורת ועוד כהנה וכהנה.

*

ידידנו מזכה הרבים ר' אביעד כפרי הי"ו שבימים אלו משרת במילואים באחד הבסיסים ולא מפספס אף הזדמנות לקדש שם שמים, תועד בעיצומו של השיעור היומי (כרגע אוחזים במסכת תענית, למתענינים) כשהוא מספר מתוך הגמרא את המעשה בנקדימון בן גוריון. אשריכם תלמידי חכמים!

*

ובמסגרת שיעור ה'דף היומי' של ק"ק 'אהבת שלום' (מעודה) שבפאתי בני ברק, החלו רק השבוע את מסכת "בבא מציעא" באיחור קטן, והזמינו את כולם להצטרף לשיעור בשלל מודעות ססגוניות…

*

אפרופו מודעות בני־ברקיות: את עיני הג'מאעה צדה מודעה מטעם ק"ק תימן 'היכל יוסף שלום' בב"ב, המזמינה את הציבור ל'שירת הבקשות' בליל שב"ק. כף זכות? כנראה ברוח האחדות…
נקווה שבקרוב נבשר לכם על ערב 'שירת קודש' כמסורת אבותינו בקהילה התימנית. עד אז, תהיו בטוחים, התימנים יודעים לפייט גם את 'שירת הבקשות' יותר טוב מהספרדים.

צילום: אחד מהג'מאעה

*

עוד מודעה אחת ודי: בק"ק מושב ישעי בישרו לכולם כי לבקשת הצעירים יתקיים אי"ה 'ערב גיבוש' לחברים בכל מוצ"ש מברכין – סעודת מלוה מלכה עם תזמורת, בהשתתפות המרא דאתרא שליט"א המשורר הרה"ג רבי יהודה גמליאל שליט"א ורבנים אורחים. הג'מאעה מצדיעה על היוזמה המבורכת.

*

מו"ר ראש המוסדות הגאון רבי יהורם יפת שליט"א הגיע השבוע לישיבת 'נחלת בנימין' שבמודיעין עילית, כאורח הכבוד באירוע מיוחד לרגל שלש שנים לייסוד חבורת 'בית כור' ע"י תלמידי הישיבה.
במהלך האירוע פגש מו"ר שליט"א את הרה"ג רבי יורם עוזרי שליט"א – חתנו של מהר"י אלשיך זי"ע. כמו כן השתתף חבר מועצת העיר החדש, הלא הוא רב־מויש'ה שלנו שהתקבל בהערצה.

*

חייבים עוד 'אפרופו', אז הנה: את מיודענו הנכבד הרב משה יפת הי"ו בכובעו כחבר מועצת העיר מודיעין עילית, לכדנו מתוך הוידאו של שירת קודש ומלוה מלכה בק"ק 'עוד יוסף חי' בעיר.

צילום: באדיבות המצלם

*

במעמד רב רושם בהשתתפותו של גדול מזכי הרבים הגאון רבי יגאל כהן שליט"א הוכרז השבוע על פתיחתה של מדרשיית 'המאורות' בנס ציונה – בראשותו של מזכה הרבים הרה"ג רבי ישי יפת שליט"א, שידיו רב לו בקירוב לבבות לאביהם שבשמים. הרב ישי שימש לראשונה כ'רב מקדים' לרב יגאל, וקרא לצעירים: "החיים שלנו תותים, זה נכון, אבל צריך לתת גם לבורא עולם"!

*

'הדים נרחבים' ו'תגובות נלהבות' לתמונה שהובאה כאן בשבוע שעבר, בה נראה ידיד 'המאורות' וחביבם של גדולי ישראל הרב אלנתן אלוני הי"ו ב'לחיים' עם מרן הגר"פ קורח שליט"א בחתונת נכדתו.
הנה תגובה אחת, והג'מאעה כאן כדי להצהיר: התמונה אותנטית לחלוטין.

*

כוס תנחומים נשגר לכבוד מרן הגאון הגדול רבי משה תנעמי שליט"א – מרא דאתרא רכסים וראש מוסדות 'אור חדש', היושב בעמק הבכא על פטירת אחותו מרת רומיה עוזרי ע"ה.
סיעת ש"ס המקומית בראשות היו"ר החדש פרסמה מודעת ניחומים, בעיצוב שהצליח להבהיל את הג'מאעה ואפילו את האחים אוריאל בוסו ויהודה אבידן. לא נורא, סגולה לאריכות ימים…

מוסדות 'המאורות' והמסתעף מהם הוציאו מודעת תנחומים מתאימה יותר, אבל מו"ר ראש המוסדות הגאון רבי יהורם יפת שליט"א לא הסתפק בכך והצפין עד לקרית־ים עם בנו הרב משה הי"ו ,כדי לנחם את מרן הגר"מ תנעמי שליט"א באופן אישי. השמועה על בואו של ראש המוסדות שליט"א לאיזור עשתה לה כנפיים, ובני ק"ק תימן ב'רמת ישי' שליד יקנעם ביקשו ממנו לבוא לביקור חיזוק ועידוד בקהילה המתפתחת. ידידנו הגבאי המסור ר' נתנאל זהרי הי"ו ערך עמו סיור מיוחד במתחם בית הכנסת ההולך ונבנה.

*

בישיבת 'בית הלוי' התכנסו השבוע כדי להספיד את 'ראש הקיבוץ' האהוב הגר"א אפללו זצ"ל שהתמוטט בעיצומו של סדר א', במלאת השבעה לפטירתו הפתאומית. ההספדים המרכזיים היו של האדמו"ר הגה"צ רבי אבנר עפג'ין שליט"א – ראש הישיבה, והגה"צ רבי בנימין פינקל שליט"א – משגיח ישיבת מיר.

*

ונחתום בתיעוד מתוק במיוחד: ילדי ה'מארי' של רחובות הרב אלדד מהצרי הי"ו הגיעו לביקור רב רושם במעונו של מרן הגה"צ רבי יפת טיירי שליט"א והפליאו בידיעותיהם ובנעימותיהם.

*

שבת שלום, הרבו בשמחה!

כתבה זו מלווה בחומרים שהשימוש בהם נעשה לפי סעיף 27-א לחוק זכויות יוצרים

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא %E2%80%8F%E2%80%8F%D7%92%D7%9E%D7%90%D7%A2%D7%94-%D7%91%D7%90%D7%A0%D7%A8.gif

קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!