שואלין ודורשין

דיסק שמע מיוחד: לימוד נעימת סדר "מגיד" מתוך אגדתא דפסחא, כמסורת אבותינו בדקדוק ובהטעמה

רוצה לבוא מוכן לקריאת ההגדה בליל הסדר? 
רוצה לקיים "והגדת לבנך בהידור"? 
רוצה להיות בן חורין אמיתי? 
והכי חשוב, יש לך אוזן מוזיקלית?

לפניך דיסק מושקע של החמישי בסדר ליל פסח – סימן "מגיד" בלבד,
קח אותו, שמע, שנן, וצא לחירות!

דיסק זה הוא אוסף הקלטות של למעלה משלוש שנים, בהן למדו התלמידים לפני פרוס חג הפסח את קריאת ההגדה בהטעמה, בפיסוק, ובנעימה יחודית זו, מפי מארי אברהם נדאף הי"ו ותורגלו רבות ע"י המלמד ר' יאיר חג'בי הי"ו.

נעימת שינון המשנה במקצב זה, ידועה לרוב הציבור בקריאת פרק "במה מדליקין" ו"מזמור שיר ליום השבת" בערבי שבתות, פרק "איזהו מקומן" בתיקון שחרית של שבת, ובמזמורים "אשרי האיש" ו"למה רגשו" במועדים. ויש הקוראים במקצב זה אף את מסכת אבות.

האזינו לדוגמאות – שני קטעים:

יש לדעת שקריאה זו טעונה לימוד ככל הקריאות הנלמדות אצל המארי. בקריאה זו, יש לקרוא כל הברה בנעימה מתונה, טעמים בהעלאת הקול ופעמים בהנמכתו, פעמים יקראו שתי הברות או יותר ברצף. במקרה זה, החטפים / השוואים הנעים, יוטעמו ויקראו כהברה שלימה. הפיסוקים – פעמים שיהיה הפסק קל בקריאה, פעמים שיהיה הפסק יותר גדול ואף משוך. לפני סיום כל פיסקא יש את נעימת השבירה, ולאחר מכן את הסיום הנאה שבכל פיסקא.

דיסק שמע זה הוא הדיסק השני אשר העלינו בו ממסורת אבות. הדיסק הראשון היה "פיוטי ההקפות לשמחת תורה". ראינו את התועלת שבדבר, וע"כ הוצאנו גם את הדיסק הנוכחי "אגדתא דפסחא" בנעימת שינון המשנה על מנת לשמר ולהנחיל לבנינו ולבני בנינו עד סוף כל הדורות.

לפרטים: 054-848-67-88 (הרב יאיר חג'בי)


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!