מדור מס' 24 - מצורע תשפ"ד

גַ'מַאעַה | מתכוננים לפסח: מרן הגאב"ד עם הראשון לציון, ה'חבורה' של רבני הקהילות הירושלמיות, תיעודים ראשוניים מהאירוע המרכזי של השבוע, ועוד

לשליחת חומרים למדור:
דוא"ל > sm088302222@gmail.com

וואטסאפ > 050-902-1-902

*

חשיפת הג'מאעה:
עשרות (אולי מאות) תלמידי חכמים מכל העדות והחוגים, דיינים, ראשי ישיבות, רמי"ם, מנהיגי קהילות ועוד, שוקלים להתחדש בחג הפסח הבעל"ט בקולקציה רבנית – פראק ו'המבורג' – כיאה וכיאות, וזאת בעקבות מה שפרסמנו בשבוע שעבר על גבי במה מכובדת זו, כי הגאון הגדול רבי עמרם קורח שליט"א החל לחבוש כובע דמוי 'המבורג' ממש כפי שהיה לאביו הגדול זי"ע, והידק לראשו את כתר ה'ממשיך'.
בינתיים, מכירת ספרו החדש 'פלאי התביר', והסט בכלל, שוברת שיאים.

*

ההתכנסות הגדולה ביותר של הג'מאעה היתה השבוע, ככל הנראה, במעמד 'ליל הסדר התימני' שנערך לראשונה בעיר בית שמש ובהפקת 'המאורות', שם נהנו החברים ממאכלים מסורתיים כיד המלך, שירה אותנטית, דברי תורה וברכה – והכי חשוב, הכנה ראויה לקראת "ליל שימורים".
על במת הכבוד הופיעו: מו"ר ראש המוסדות הגאון רבי יהורם יפת שליט"א, הדיין הגאון רבי אייל גיאת שליט"א, הגאון רבי ליאור צברי שליט"א, רבני 'המאורות' – הגאון רבי אברהם עמרני שליט"א והגאון רבי עזריאל צדוק שליט"א, ומזכה הרבים הרה"ג רבי ישי יפת שליט"א שהנחה את הערב בטוב טעם ודעת.
כיבדו בנוכחותם: יו"ר ועדת הבריאות ח"כ הרב יוני משריקי הי"ו, וסגר"ע בית שמש הרב איציק אלמליח הי"ו. הנעימו בשירה ופיוט: המשורר ר' בועז גדקה הי"ו והזמר יצחק חגירה הי"ו.
מאחורי הקלעים: מנהל מחלקת הנוער ר' יוסי גמליאל הי"ו, ומיודענו הרב משה יפת הי"ו – חבר מועצת העיר מודיעין עילית ומנהל רשת בתי ההוראה 'המאורות'.
צוות האתר מכין עבורכם גלריה סיכום ותיעוד וידאו מלא של האירוע המעניין, ועד אז הצלחנו להשיג לכם טעימה קטנה מסרטונים ("תיעוד ראשוני") שהופצו פה ושם על ידי הג'מאעה המקומית.

*

חברי הג'מאעה שהשתתפו באירוע היוקרתי והנוצץ 'פרס הראשון לציון', דמעו מהתרגשות למראה הידידות ורחשי הכבוד מצד הראש"ל הגאון הגדול רבי יצחק יוסף שליט"א לחבר המועצת מרן הגאב"ד הגר"ש מחפוד שליט"א, שכידוע זכה להערכה עצומה וחיבה יתירה גם אצל מרן הראש"ל הגר"ע יוסף זצוק"ל.
בין המפזזים הנרגשים בקהל והיושבים ראשונה במלכות: מכובדנו ונציגנו ח"כ הרב יוני משריקי הי"ו, וידידנו הרב יחיאל לוי הי"ו – מקורבו ונאמן ביתו של מרן הגר"ש שליט"א.

*

כמדי שנה בשנה, עקבנו אחר אפיית 'מצות חבורה' על ידי קהילת 'בית הלוי' בירושלים, בתכלית ההידור ובמקצועיות ומבלי להתפשר על האיכות והטעם, בראשות רב הקהילה הגאון רבי שלום יצחק־הלוי שליט"א ובנו הגאון רבי נריה יצחק־הלוי שליט"א – מרבני 'המאורות', ובשילוב זרועות ולבבות עם רב הפעלים ורב קהילת 'יד יחיאל יונה' הסמוכה, הגאון רבי עזריאל צדוק שליט"א – מרבני 'המאורות'.

*

חברי הג'מאעה התמוגגו לנוכח התיעוד המלבב והיוצא דופן של "אחים גם יחד" – הרבנים אורי ואמנון יצחק שליט"א, בשמחת החתונה לבנו של האחרון.

*

"מי רואה אותם יוצאים ואינו יוצא" – 1:
אחרי התיעוד של הגאון רבי צפניה רענן שליט"א שפורסם כאן בשבוע שעבר, גם מזכה הרבים הרה"ג רבי ישי יפת שליט"א השתתף בגופו ובממונו בחלוקת 'קמחא דפסחא'.

*

"מי רואה אותם יוצאים ואינו יוצא" – 2:
גם ידידנו הרב משה ישראל יונה הי"ו נצפה בעיצומה של חלוקת 'קמחא דפסחא' הגדולה.

*

זו ההזדמנות להזכיר לכם על מפעל ה'קמחא דפסחא' העצום של 'המאורות', ולבקש מכם להיענות לקריאתו הנרגשת של מו"ר ראש המוסדות שליט"א, ולהשתתף עמנו בזכויות האדירות!

*

בכנס הנציגים הארצי של תנועת ש"ס שהתקיים השבוע, האזינו חברי הג'מאעה בשקיקה רבה לנאומו של הנציג שלהם – הלא הוא מכובדנו יו"ר ועדת הבריאות ח"כ הרב יוני משריקי הי"ו. חדי עין יוכלו לזהות בקהל את חבר מועצת העיר מודיעין עילית מטעם הג'מאעה – רב־מויש'ה שלנו.

*

ואת ידידנו איש החסד הרב יעקב זכריהו הי"ו ראינו בעיצומה של פגישת היערכות ליריד החסד הענק של מרכז הסיוע 'לב שרה' לקראת החג, עם יו"ר המרכז הרב יעקב נוראני הי"ו.

*

כהרגלנו (אנחנו באמת משתדלים) לחתום את המדור עם תיעוד אותנטי, הפעם נשתף אתכם בהדרכה ויזואלית של תהליך ברירת גרגירי ה'חילבה' לפסח ששלח לנו אחד מהג'מאעה. בהצלחה.

*

שבת הגדול שלום, פסח כשר ושמח!

כתבה זו מלווה בחומרים שהשימוש בהם נעשה לפי סעיף 27-א לחוק זכויות יוצרים

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא %E2%80%8F%E2%80%8F%D7%92%D7%9E%D7%90%D7%A2%D7%94-%D7%91%D7%90%D7%A0%D7%A8.gif

קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!