הכנסת כלה

שרי היתומה מתחתנת ביום שלישי הקרוב, והעול הכבד של ההוצאות רובץ על כתפיה | אנא, אל תעמדו מנגד!

חתונה | אילוסטרציה: Image by Pexels from Pixabay
חתונה | אילוסטרציה: Image by Pexels from Pixabay

"מדובר בטרגדיה נוגעת ללב", התבטא אחד מעסקני הצדקה בבני ברק, "ראינו הרבה תיקים של מקרים כואבים מאוד, אבל הסיפור של משפחת גיאת הוא חריג ביותר".

טרגדיה קשה ומרה אירעה בעיר בני ברק לפני כ-4 שנים, בלכתה בטרם עת של המחנכת הדגולה והצדקנית מרת חנה גיאת ע"ה, אשת יבלחט"א הרה"ג רבי מיכאל שליט"א.

המנוחה ע"ה הותירה אחריה 7 יתומים, שארבעה מתוכם נישאו בשנתיים האחרונות.

בתה, שרה שתחי', מתחתנת בשבוע הבא בע"ה – והיא זקוקה לעזרתכם!!!

לפני כשנה, עזרנו להם לחתן את אחותה שתחי' – בזכותך ובזכות הרבה אנשים טובים החתונה היתה שמחה. תודה ענקית על כך, אין לתאר את הזכויות שלכם…

ובעוד שבוע, ביום שלישי י"ט בסיון – שרי הולכת לעמוד תחת החופה, עם אמא שתמליץ עליה ממרומים, ואבא אברך שאין בכוחו לעמוד בהוצאות הגדולות והכבדות הללו.

שרי נאלצת להתמודד עם הוצאות חתונה שהיא נושאת על כתפיה כמעט לבד. שרי עשתה ועושה את כל המאמצים להכין את עצמה לרגע הזה.

שרי עובדת ב-2 עבודות אינטנסיביות, כדי לא להזדקק לרחמי הסובבים!

אך לצערנו, זה עדיין לא מספיק.

גם חתונה ב'ארמונות חן' ליתומה – לא פותרת קניות, נדוניה ותכולת דירה (בהזדמנות זו: שרי עוד לא מצאה יחידה / דירה למגורים – מחירי השכירות גבוהים מדי למחיר שהיא יכולה לעמוד בו בתשלום חודשי. מי שמכיר יחידה להשכרה בבני ברק, שתכיל זוג צעיר אחרי חתונה, במחיר סביר, נשמח מאד לשמוע)!

אם מתאפשר לך לעזור, אלו פרטי החשבון של שרי הכלה:
בנק – 52 פאג"י
סניף – 183
מספר – 798010
על שם – שרה גיאת
(בהערות לרשום: תרומה להכנסת כלה)

או באשראי בתרומה מאובטחת דרך 'המאורות' – בקישור הבא > לחצו כאן

* * *

משפחה מקסימה ומאושרת. אבא תלמיד חכם שיושב ולומד ועושה חיל בלימודיו, ואמא מורה בסמינר מכובד, שמתפקדת בבית ובעבודה בצורה מושלמת ומקרינה שמחה ואושר.

האב, רבי מיכאל שליט"א (לשעבר מארה"ב), מחשובי הלומדים בכולל 'ברסלב' ב"ב וידוע כאחד מן השקדנים והצדיקים בעיר התורה ובקהילות תימן, מבאי בית מדרשו של מרן הגר"פ קורח שליט"א, ובמשך שנים רבות זכה לקירבה ולחיבה מיוחדת ממרן הגר"ש קורח זצ"ל – רבה של בני ברק.

הספינה שלהם החלה לשקוע אט אט. האמא אובחנה כחולת סרטן, היא התמודדה בגבורה והמשיכה בחיים כרגיל. בהמשך עברה ניתוח להסרת גידולים מהמוח, ומאז היתה בעלת דיבור לקוי.

חייה השתנו לנצח. משפחתה לא הייתה שוב אותו הדבר; ההשפעה של מחלתה על חייהם הייתה גדולה מכדי לתאר במילים.

בהמשך התפרצה המחלה מחדש, והמהלך שלה היה אגרסיבי במיוחד. שנה לאחר מכן היא כבר היתה מרותקת למיטתה והועברה לאשפוז קבוע בבית אבות, שם הוסיף מצבה להתדרדר.

הם נאבקו לקבל את המציאות החדשה והצורבת שלהם – מציאות של אמא שלא יכלה עוד למלא את התפקיד האימהי שכל כך אהבה. המציאות של בית החולים הופך לביתם השני.

המציאות של בת מתחתנת בלי שאמה תלווה אותה לחופה שלה. המציאות של לראות את אמם האהובה מתדרדרת לאט, מאבדת את יכולת הדיבור שלה ובסופו של דבר הופכת לנכה לחלוטין…

הבית שהיה שמח ומאושר הפך לבית שמטפל באמא סיעודית. הבנות הלכו ללימודים וכשחזרו היתה עשו את עבודות הבית ורצו לבית האבות כדי לסעוד את אימן. האבא נאלץ גם הוא לסגור את הגמרא יותר ויותר, כדי למלא את מקום הרעייה הנעדרת, וגם לסעוד אותה במיטת חוליה.

ביום ו' אלול תשפ"א, השיבה את נשמתה ליוצרה.

לאחר שנים של סבל כואב, הותירה את בנותיה לבד בבית – – –

אחרי שנפטרה המשפחה מתקשה מאוד להתאושש. דמותה של האם היתה דומיננטית וחזקה מאוד. היא חסרה למשפחה עד מאוד. אבל החיים ממשיכים, אחת הבנות התחתנה, ובבית נשארו יתומים לא נשואים – בנות שכבר הגיעו לפרקן, ועוד בן שלומד בישיבה ובקרוב יגיע גם הוא לגיל השידוכים.

המשפחה מתמודדת עם חובות כבדים שהותירה המחלה והטיפול הסיעודי באם האהובה כל כך. חתונתה של בת בשנה האחרונה גם היא הצריכה משאבים כספיים לא מבוטלים, וכאמור יש עוד בן ובת לחתן – אבל אפילו תשלום דמי שדכנות לשדכן שיבוא ויציע את השידוכים הנכונים, אין אפשרות לשלם.

שנות המחלה והאשפוז יצרו השלכות רבות ומשמעותיות, מלבד נטל החובות העצום.

די לסבל! בואו נעזור להם – לאבא האלמן וליתומים!


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!