עושים סדר

רבים תוהים וטועים: מי הוא רבי שלום כסאר זצ"ל שהיום, י"ט בסיון, פקידת שנתו? | סיכום קצר ותמציתי

לוח שנה | אילוסטרציה: Image by Mohamed Hassan from Pixabay
לוח שנה | אילוסטרציה: Image by Mohamed Hassan from Pixabay

*הערת המערכת: בעקבות עיכוב בלתי צפוי הכתבה מתפרסמת רק כעת, אך הדברים רלוונטיים תמיד

בחלק מלוחות השנה ציינו – בטעות – שהיום, י"ט בסיון, הוא יום פקידת שנתו של מארי שלום כסאר, מצנעא, ראש ישיבת 'מקור חיים' בירושלים, שנלב"ע בשנת ה'תשמ"ט.

כאמור זו טעות, הנובעת מכך שישנם מספר חו"ר שנקראו בשם זה, ורבים אינם מבדילים ומחליפים ביניהם, ו"שבשתא כיון דעל – על". אי לכך, מתבקש מאד לברר ולהבהיר, ברשימה קצרה ותמציתית את חכמי העדה שנקראו בשם זה, עם קווים לדמותם ותאריכי פטירתם:

הראשון, רבי שלום כסאר – שבשנת ה'תר"נ התמנה ל'חכם באשי' בצנעא הבירה, תפקיד בו כיהן חצי שנה בלבד (תאריך לידתו משוער לאמצע המאה הי"ט, ותאריך פטירתו לא ידוע).

השני, רבי שלום ב"ר יחיא כסאר – מראשוני חכמי תימן בירושלים, שעלה מד'מאר בשנת ה'תרמ"ב (אעלה בתמ"ר) ונפטר בערב שביעי של פסח, כ' בניסן ה'תרס"ג. אודותיו תוכלו לקרוא כאן באתר 'המאורות', וכן על מקום מנוחתו שנתגלה לפני כעשרים שנה.

השלישי, רבי שלום ב"ר יחיא ב"ר חיים כסאר – זקן רבני תימן בירושלים, שנולד בצנעא בשנת ה'תרל"ו, אף הוא עלה ארצה בשנת ה'תרמ"ב, קבע מושבו בשכונת 'שערי חסד' שבירושלים ושימש כראש ישיבת 'סוכת שלום' בעיר. בשנה זו (ה'תשפ"ד), ימלאו שישים שנה לפטירתו ב-כ"ט בתמוז ה'תשכ"ד. מאמר נרחב ומקיף על דמותו, קורות חייו ופעליו, פורסם בכתב־העת 'תהודה' (גליון 42, ה'תשפ"ג).

הרביעי, רבי שלום ב"ר שמואל כסאר – שהיה גבאי וממונה בבית הכנסת 'הגורל' של אחיו, רבי חיים כסאר. הוא זה שיום פקידת שנתו היום, י"ט בסיון.

"וְגַם כָּל הָעָם הַזֶּה עַל מְקֹמוֹ יָבֹא בְשָׁלוֹם"…

*

במכון 'המאורות' עמלים כעת במרץ רב, על הוצאתו לאור עולם של הספר הנפלא 'עמודי עולם' – לדמותם של חכמי שרעב, שנמצא בשלבי עריכה מתקדמים.

כמו כן, חפץ ה' בידינו יצלח לערוך ולהוציא לאור ספר מקיף, המסודר כעין לוח רב־שנתי, ובו קיצור תולדותיהם של חכמי העדה לפי תאריך פטירתם.

המעוניין לסייע בהוצאת הספרים – הן בתרומות והנצחות, והן בשליחות חומרים כתובים ותיעודיים, או בכל דרך שהיא – יפנה למכון 'המאורות' בדוא"ל:Sm088302222@gmail.com


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!