ילדי תימן

קברו של תינוק מ'ילדי תימן' ייפתח לבדיקה

אילוסטרציה | צילום: ויקיפדיה
אילוסטרציה | צילום: ויקיפדיה

בעקבות עתירה של משפחות לבית המשפט בבקשה לפתוח קבר מילדי תימן, ייפתח בשבוע הבא קברו של אחד התינוקות החשודים כי נחטפו. כ-65 שנה לאחר שהחלו להיערם עדויות על היעלמות ילדי תימן. אך קיימת סבירות כי בשל התנאים החקירה לא תישא תוצאות

כ-65 שנה לאחר שהחלו להגיע עדויות על היעלמות ילדי תימן והבלקן, ייפתח לראשונה בשבוע הבא, קברו של אחד הילדים החשודים כי נעלמו, והגופה תובא לחקירה במכון לרפואה משפטית באבו כביר. מירב כהן מדווחת באתר 'וואלה', כי ההחלטה הגיעה לאחר עתירתן של חמש משפחות לבית המשפט בבקשה לפתוח את הקבר.

על פי הדיווח, המדינה נתנה את הסכמתה לפתיחת הקבר, בתנאי שהחקירה תיערך במכון לרפואה משפטית באבו כביר, כדי שהיא תנוהל באופן מסודר, המשפחות הסכימו, בתנאי שבמהלך החקירה, יהיה גם חוקר מטעמם. ביום ראשון בשבוע הבא המצבה תוזז ויום למחרת יפתחו את הקבר ויעבירו את הממצאים לבדיקה. לטענת המשפחה, החוקר מטעם המשפחה יהיה נוכח רק בפתיחת הקבר ולקיחת הממצאים.

למרות ההחלטה התקדימית, הסבירות שיצליחו לאתר את הוולד אינה גבוהה. זאת מכיוון שעברו שנים רבות מיום קבורתם של התינוקות, שנקברו בשלב כל כך מוקדם. בעקבות זאת, לא נותרו שם עצמות, אלא רק סחוס, כך שהחקירה תהיה קשה וקיימת סבירות לא נמוכה כי היא לא תישא תוצאות.

על פי הדיווח ב'וואלה' התינוק הוא עוזיאל חורי, שמשפחתו עלתה ב-1948 מתוניסיה. ב-1952 נולדו עוזיאל ואחיו, ובהיותו כבן שנה חלה עוזיאל, הוא נלקח על ידי שירותי הרווחה לבית חולים, וכעבור זמן קצר קיבלה המשפחה הודעה שהוא מת, הוא קבור בבית העלמין סגולה בפתח תקווה.


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!