לא לוותר על הפיצוי המגיע לנו: ההיסטוריון והחוקר מאיר קורח בפניה נרגשת למשפחות החטופים

מאיר קורח | ארכיון המאורות
מאיר קורח | ארכיון המאורות

לא לוותר על הפיצוי המגיע לנו: ההיסטוריון והחוקר מאיר קורח בפניה נרגשת למשפחות החטופים

אחיי ורעיי, משפחות ילדי תימן הנעדרים והחטופים, במשך שנים רבות, מאז שנת 1963, הרביתי לכתוב ולהתראיין על פרשת הילדים שנגנבו לנו  ועל פרשת הספרים שנשדדו מאתנו,  שתי הטרגדיות שאירעו לנו עם עלותנו ארצה והעיבו על נס גאולתנו.

בשנת 1975 נפגשתי עם פנחס ספיר, מי שהיה בזמנו האיש הכל יכול במדינת ישראל ותבעתי ממנו בשיחה תקיפה, להביא לחקירת שתי פרשיות אלה. מפגש מאכזב  של תימני תמים בן 30, שלא הביאה תוצאות.  

כמי שעלה מתימן והיה עד לחטיפת אחותו, העדתי גם בועדת החקירה הממלכתית, ואולם, גם מוועדה זו לא באה לנו הישועה, הן במסקנותיה המאכזבות והן בהחלטתה החשודה, למנוע פרסום עדויות במשך 70 שנה!

הייתי בקשר גם עם הרב עוזי משולם זצ"ל, שמסר נפשו בפרשה זו וזכה לתמיכה ולעידוד מאחי הבלתי נשכח, הרב שלמה קורח זצ"ל, רב העיר בני ברק, ובשלב מסוים  נפגשנו בבית אחותי בחולון לשיחה ממושכת של ארבע שעות, על דרכי הפעולה הרצויות בפרשה זו. היה זה מפגש ממושך מרתק וכואב, שאת תוכנו אפרסם בספר, שאני עומד  בע"ה להוציא לאור. למרבה הצער, הרב עוזי זצ"ל שילם מחיר יקר על מאבקו ולא זכה להשלימו. 

פרשה זו כואבת לי, לא פחות מכל אחד ! גם אחותי בת 9 החודשים נקרעה מידי אמי ביום עלותנו ארצה, ולאחר 3 ימים "חלתה מתה ונקברה" באישון לילה, (מענה המוכר לכולם…) ואולם במשפחתנו הטרגדיה  היתה כפולה: לאמי נחטפה בתה התינוקת ברכה, אבל גם לאחותי נחטפה  בתה, נכדתה של אמי ז"ל…

מהמקום הזה, אני מרשה לעצמי לפנות לכל משפחות החטופים, להציע ולבקש מהם, שלא לוותר על הפיצוי הצנוע המוצע על ידי הממשלה! אני יודע שהסכומים של 200000 ₪ או של 150000 ₪ לכל משפחה, אינם  יכולים לפצות אותנו על אשר עוללו לנו? והאם בכלל יש סכום שיכול לפצות אותנו…?

קבלת הפיצוי, לא תמנע מאתנו המשך המאבק לחקירת הפרשה עד גילוי האמת, וההתחייבות של מקבלי הפיצוי היא רק, שלא תהיינה יותר דרישות כספיות.

אני חייב לציין בצער, שהתהליך הבירוקראטי לקבלת הפיצוי, מסורבל ומרגיז! אין בו התחשבות בעובדה, שפרשה זו התרחשה לפני כ-72 שנה ולא תמיד אפשר להמציא את כל הפרטים והמסמכים הרבים הנדרשים, ובמיוחד אם הורי החטוף נפטרו: תעודות פטירה, צווי ירושה של כל הורה, פרטי צאצאיו של כל יורש: בניו נכדיו וניניו ועוד.

אף על פי כן אחיי ורעיי, אני מציע לא לוותר! הגישו בקשה לקבלת הפיצוי לפני המועד האחרון 1/3/23 (ניתן למצוא טופס בגוגל, באתר  חברת "ענבל"). אני בטוח שבסכום הפיצוי הצנוע, תוכלו לסייע מעט לבני משפחה נצרכים, ואם לאו – תהיה זו זכות גדולה לכם, אם תתרמו את הסכום לפעולות צדקה וחסד. ה' יאריך ימיכם בטוב ושנותיכם בנעימים!.


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!