מדור מס' 7 - ויגש תשפ"ד

גַ'מַאעַה | סיכום שבועי, עמוס במיוחד: הנציגים, הפרזנטור, איש החסד, הנכד החדש, ההסתודדות והפגישה החשאית, ועוד ועוד מהנעשה והנשמע בכל הזירות…

אם יש לכם משהו שמתאים למדור,
שלחו במייל: sm088302222@gmail.com, או בוואטסאפ: 050-902-1-902

*

חלק נכבד של המדור, יוקדש אך הפעם לנעשה והנשמע בשבוע שלפני השבוע החולף, השבוע ההוא של חנוכה העעל"ט, שמפאת הלחץ סביב ההדלקות והמסיבות נשמטו אי-אלו פרטים מהמדור הקודם.
עמכם הסליחה, ואנחנו מתחילים:

*

נציגנו בכנסת, יו"ר ועדת הבריאות ר' יוני משריקי הי"ו, השתתף בכתיבת אות בספר תורה שנכתב והוכנס לבית הכנסת של הפרלמנט הישראלי – לזכותם של חיילינו, לרפואתם של הפצועים ולע"נ הנופלים.

* שימוש הוגן לפי סעיף 27-א לחוק זכויות יוצרים

הח"כ ויו"ר הועדה הנ"ל לא שכח את העורף והשוטף, וגם סייר השבוע ב'בית אורנית' – המאגר הלאומי לתורמי מח עצם של 'עזר מציון', עם יו"ר הארגון הרב חנניה צ'ולק הי"ו וחברים נוספים.

צילום: דוברות

*

ואילו נציג ש"ס והג'מאעה היוצא בב"ב, הרב יעקב זכריהו הי"ו, שיתף את הג'מאעה בסיפורי ניסים (באווירת החג) שנשמעו בקהילתו של אביו הגאון רבי נתנאל שליט"א – רב ק"ק עדן, אשר מבני הקהילה בגני תקוה ישנם כ-30 חיילים שנלחמים כעת בעזה. שניים מתוכם שיצאו להפוגה קצרה סיפרו לאחיו, הרה"ג רבי מיכאל שליט"א, על קבוצה של חיילים שהתארגנו לשנת לילה באחד הבתים בעזה (אמרו להם שגר שם אחד מהבכירים של חמאס), ובית זה כבר בדקו אותו שהוא מזוכה ונקי מחומרי חבלה, וכשנכנסו לבית אמרו להם לעשות שוב בדיקה כי זה הנוהל של צה"ל – כל בית שנכנסים אליו צריכים לבדוק.

החיילים שאלו: הרי כבר היו כאן ובדקו? – אמרו להם: אלו ההוראות, תבדקו שוב! וכך עברו קומה ועוד קומה, ושהגיעו לקומה האחרונה ראו בפינה ארון סגור, וקראו לחייל מההנדסה לפתוח את הארון – ומצאו בו מטענים ורימונים, שאם ח"ו לא היו בודקים שוב והיו ישנים שם היו יכולים להתפוצץ עליהם…

ועוד: קבוצה אחרת של כמה עשרות חיילים עמדו במעגל במהלך תדריך בתוך עזה, כשלפתע נחת בדיוק באמצע המעגל פגז מהמחבלים ימ"ש, ופשוט נעצר באדמה ולא התפוצץ – ניסי ניסים!

את דבריו סיים זכריהו בנימה אופטימית: "מאמין שיש עוד מאות סיפורים כאלו, שעוד נשמע בהמשך, אז בכל הצער והכאב על האובדן הגדול צריך גם לזכור שכל רגע ורגע הקב"ה עושה לנו ניסים וגבורות כמו בימים ההם בזמן הזה". ונאמר אמן, ברגש רב.

אותו זכריהו הנ"ל, נצפה בשמחת הברית לבנו של מתנדב זק"א הבכיר ברל'ה יעקובוביץ, לצד בכירי זק"א: מיכאל גוטווין – מפקד זק"א, מוטי בוקצין – דובר זק"א, והמועמד לראשות העיר ב"ב – חנוך זייברט.

* שימוש הוגן לפי סעיף 27-א לחוק זכויות יוצרים

*

ומסיפורים על חיילים לסיפורים של חיילים: נציג הג'מאעה (מטעם הג'מאעה כמובן) בעזה, סא"ל אדונירם שרעבי (למתעניינים בפרטים הקטנים: מג"ד הפיקוד של הנדסה קרבית, גדוד 614), ליווה שיירת אנשי תקשורת ישראליים בתוככי ג'באליה והעניק ריאיונות קצרצרים לשורה של עיתונאים מהמגזר החרדי – ביניהם: אבי גדלביץ' מ'בחדרי חרדים' ויוחאי דנינו מ'המחדש'. אנחנו לא צריכים סיור, מספיק לנו השרעבי.

*

ומשרעבי לג'ובני: העיתונאי נדב איל, שלכאורה אין לו קשר לג'מאעה, הצליח להיכנס למדור בזכות פרגון לציבור החרדי ובעיקר לאחד מהג'מאעה – הלא הוא אביאל ג'ובני, שבין הדלקת נרות בראש העין למסיבת לביבות (מה עוד יכול להיות?) בגבעת שמואל, עשה חסד קטן-גדול וגרם לקידוש ה' עצום. שאפו!

צילום: מתוך ה-X של נדב איל

*

כבר בישרנו לכם במבזק מיוחד על לידת בנו הבכור של ר' שלמה יפת הי"ו בשעטו"מ, וכעת תיחשפו לתיעוד מרגש של הסבא הגדול, מו"ר ראש המוסדות שליט"א שהגיע לבית הרפואה 'קפלן' ברחובות, כדי לחזק את היולדת תחי' ולרוות נחת מהנכד החדש שהצטרף למשפחת 'המאורות'. מזל טוב וברכות לרוב!

*

השבוע (שני) התקיימה חתונת בת ידיד ה' וידיד 'המאורות' הנגיד הר"ר נחמיה יגאלי שליט"א, ובשמחה השתתף גם מורנו ורבנו ראש המוסדות הגר"י יפת שליט"א שבירך את הזוג והמחותנים בברכות לרוב.

צילום: אחד מהג'מאעה

ובשולי האירוע, ראינו הסתודדות משמעותית הנחשפת כאן לראשונה, של מו"ר ראש המוסדות שליט"א ובנו הרב משה הי"ו, עם בן דוד הכלה ואיש הצללים של רדיו 'קול חי' – יענקי יגאלי הי"ו. ימים יגידו…

צילום: אחד מהג'מאעה

*

אפרופו חשיפת ההסתודדות:
בזהירות הנדרשת ניתן לחשוף הסתודדות נוספת שהתקיימה השבוע, כמפגש היערכות לקראת ההילולא השנתית של הרש"ש הקדוש זי"ע שנערכת ע"י מוסדות 'המאורות', ולפניכם תיעוד קצר של חלק מהפגישה ששודרה גם למשתתף שנפקד מקומו – אך על זהות המשתתפים, תוכן הדברים שנאמרו בפגישה ומיקומה הוטל איפול כבד וצא"פ. פרטים על האירוע המדובר ביותר בג'מאעה, יבואו אי"ה בקרוב!

*

מו"ר ראש המוסדות שליט"א ובנו הרב משה הי"ו, נצפו מרקדים ומשמחים את חתן הבר מצוה היקר נ"י, בנו של ידיד 'המאורות' הנכבד ומזכה הרבים הרב אביב סעידי שליט"א – מנכ"ל 'משכן שילה'.

*

מזל טוב ואיחולים לבביים לידידנו היקר, נעים זמירות ישראל, ה"ה ציון גולן הי"ו, שליווה השבוע את בנו הי"ו לחופתו, תוך כדי שהוא בעצמו משורר את שירי החופה לשמחתם של כל המשתתפים.

צילום: באדיבות המצלם

*

ומבית המשתה לבית האבל רח"ל:
בבית משפחת טיירי הי"ו שב'מדרך עוז', האבלים על פטירת ראש המשפחה הרה"ג יוסף זצ"ל, ראינו את נכדו יקיר המדור ר' נתנאל (בהג"ר צפניה) רענן הי"ו, מלווה את מרא דאתרא רכסים הגר"מ תנעמי שליט"א.

*

תנחומינו למשפחת קרואני הי"ו – אילת, האבלים על בנם רס"ל (מיל') לידור יוסף קרואני הי"ד, בן 23, לוחם בגדוד הנדסה 8163, פיקוד הדרום, שנפל השבוע בקרב בצפון רצועת עזה. יהי זכרו ברוך.

* שימוש הוגן לפי סעיף 27-א לחוק זכויות יוצרים

*

תנחומינו ליעקב ואורית, נועם, יגל וידידיה גיהסי, וכל המשפחה הי"ו – חשמונאים, האבלים על בנם-אחיהם סמל לביא גיהסי הי"ד, שנפל השבוע בקרב ברצועת עזה. יהי זכרו ברוך.

*

מו"ר ראש המוסדות שליט"א, עלה יחד עם מניין אברכים לקברה של מרת ציונה מסעודה שחורי ע"ה שיום פקודת שנתה חל השבוע, וערך אשכבה לעילוי נשמתה, וכן העתיר בתפילה לישועת הכלל והפרט.

צילום: אחד מהג'מאעה

*

ובמעבר חד, לנעשה והנשמע ב'חצרות הקודש':
מגיד המישרים הנודע, הגאון רבי שי עטרי שליט"א, תועד בהדלקת נרות חנוכה לפני שיעור שמסר בתל אביב, כשהוא מברך בנעימה המוכרת ובמבטא ספרדי, אבל עם רי"ש תימנית כיאה וכיאות…

*

ואילו מגיד המישרים הנודע, הגאון רבי חיים זאיד שליט"א, הדהים את העולם החרדי בסיפור נס ההצלה של ישיבת 'תפרח' מהטבח הנוראי שהתרחש בישובי הדרום ביום שמחת תורה האחרון.

*

הגאון רבי דוד בעדני שליט"א, בנו של מרן הגר"ש זצוק"ל, הגיע למעונו של הגאון הינוקא שליט"א כדי להעניק לו ספרים מתורתו של אביו, וכן להזמינו ליום ההילולא ולהבדיל לחתונת בנו בקרוב.

*

ולסיום: אחד מהג'מאעה של קהילת 'משכן משה' (מעודה) בראש העין, טרח לעדכן אותנו על מסגרת 'אבות ובנים' שמתקיימת מדי מוצ"ש, בשימת דגש על כך שמלבד המתיקות של הלימוד, יש עוד.

*

עד כאן לשבוע זה, שבת שלום, חודש טוב ובשורות משמחות!
אנו מחכים לתגובות שלכם! שתפו!!!

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא %E2%80%8F%E2%80%8F%D7%92%D7%9E%D7%90%D7%A2%D7%94-%D7%91%D7%90%D7%A0%D7%A8.gif

קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!