המכתב המלא

פרסום ראשון: אגרת החיזוק של מרן הגר"ש מחפוד שליט"א לעצרת התפילה של 'המאורות' ברחבת הכותל

מרן הגר"ש מחפוד שליט"א בשיחתו ל'המאורות' | צילום: יצירת המופת
מרן הגר"ש מחפוד שליט"א בשיחתו ל'המאורות' | צילום: יצירת המופת
מדבקה פרסום ראשון-01

בעצרת ההתעוררות והתפילה כמנהג ק"ק תימן שנערכה ע"י 'המאורות' ברחבת הכותל המערבי, הוקרא מכתבו המיוחד של חבר מועצת חכמי התורה מרן הגאב"ד הגאון הגדול רבי שלמה מחפוד שליט"א, שנבצר ממנו לבוא ולהשתתף במעמד ושלח אגרת חיזוק למשתתפי העצרת ולכלל הציבור.

תחת הכותרת "עת צרה היא ליעקב וממנה יושע", כתב מרן הגאב"ד שליט"א:

"בימים בהם העם בארץ ישראל נתון במצב בטחוני רגיש, טעות לחשוב כי הצרה היא רק לאלה שעומדים בקשרי המלחמה במסירות נפש של ממש.

"אלא הצרה היא של כל עם ישראל באשר הוא, כי אויבנו שמו מטרה לנגד עיניהם, אמרו לכו ונכחידם מגוי ולא יזכרו שם ישראל עוד, כי נועצו לב יחדיו עליך ברית יכרתו.

"ומתוך הצרה אפשר לראות את סוד הישועה, הם נועצו לב יחדיו "עליך" ברית יכרתו, ואנחנו ניוועץ לב יחדיו "איתך" ברית נכרות.

"בשביל זה אנחנו חייבים להתעורר, ולא לתת לשגרה לקרר את חרדתנו מהצרה האופפת אותנו יחד עם כל עם ישראל.

"הפסוק בתהילים אומר "כחצים ביד גיבור כן בני הנעורים", גם חצים וגם ביד גיבור. כלומר חצים ולא ביד גיבור- לא נוכל להפיק את מלוא התועלת, וכן גיבור בלי חצים- לא יוכל להפיק את מלוא התועלת, אלא השילוב של חצים ביד גיבור אז ניתן להגיע ולהפיק את מלוא התועלת.

"החצים הם כלי המלחמה, אבל הגבורה והכוח אינם בשוקי האיש ולא בגבורת הסוס, אלא בתפילה ותורה יחדיו, וכדברי הפסוק במשלי (כ"ח, ט') "מסיר אוזנו משמוע תורה גם תפילתו תועבה".

"העוצמה והגבורה בכדי שכלי המלחמה יצליחו כמידת הצורך בהם, זה תורה ותפילה. שכן ראינו אצל יעקב אבינו ע"ה: "אשר לקחתי מיד האמורי בחרבי ובקשתי" הרי הוזכר כלי מלחמה, אבל התרגום מתרגם: "בצלותי ובבעותי". כלומר הכוח והעוצמה של כלי המלחמה הוא רק התורה ותפילה. וכן מצינו אצל משה רבינו ע"ה במלחמת עמלק 'כאשר ירים משה ידו וגבר ישראל', וכן אצל יהושע 'וילן שם בעמק' שלן בעומקה של הלכה (מגילה ג' ע"א, סנהדרין מ"ד ע"ב).

"חייבים להתעורר בימים אלו. עת צרה היא ליעקב מכל החזיתות, מהן גלויות לנו ומהן שאינן גלויות לנו, וכמאמר הכתוב בתהלים "אוהלי אדום וישמעלים מואב והגרים גבל ועמון ועמלק פלשת עם יושבי צור, גם אשור נילווה עמם".

"נתחזק בעמל התורה, אם בתוספת זמן לימוד, אם בתוספת עומק בלימוד. נתחזק בתפילה, בציבור, בכוונה, ובאיסור דיבור. נתחזק בעבודת העבודות – להיות באחדות שכם אחד.

"ושומע תפילה ישמע תפילתנו, אנא עשה להם כמדין כסיסרא, ישמדו ויהיו דומן לאדמה. ויחיש גאולתנו בקרוב וישלח משיח צדקנו במהרה בימינו, אמן".


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!