מדור מס' 25 - אחרי תשפ"ד

גַ'מַאעַה | מסכמים פסח עמוס במיוחד: מאחורי הקלעים של אירועי 'המאורות', הרבנים שהחליפו מגבעות, 'הקברניט' שלא ידע לשיר, הרב והאדמו"ר, ועוד ועוד

לשליחת חומרים למדור:
דוא"ל > sm088302222@gmail.com

וואטסאפ > 050-902-1-902

*

באירוע ההכנה ההסטורי של 'ליל הסדר התימני' שנערך בבית שמש בשיתוף 'המאורות', תועדו הסגל הבכיר – מו"ר ראש המוסדות הגאון רבי יהורם יפת שליט"א, נציג הג'מאעה ח"כ יוני משריקי הי"ו, "חבר המועצת" רב־מויש'ה שלנו הי"ו, סגן ראש העיר ר' איציק אלמליח הי"ו ומנהל אגף הנוער ר' יוסי גמליאל הי"ו – בתמונה שגרמה לכל חברי הג'מאעה לרצות להיות עניבה או כל משהו אחר שיכניס אותם לענינים.

"חבר המועצת" הנ"ל שעמד מאחורי המילים 'בשיתוף המאורות', נתפס בעדשה תוך כדי שהוא סוגר פינות.

"תיראו מופתעים" – גירסת התימנים: נציג הג'מאעה הנ"ל וגדול הזמר בועז גדקה, בבקשה.

*

ואחרי ההכנה הראויה לליל הסדר במסגרת 'ליל הסדר התימני' שנערך בבית שמש בשיתוף 'המאורות', ראינו את ה'מאחורי הקלעים' של האירוע ר' יוסי גמליאל הי"ו באפיית מצות מצוה כדת.

*

בק"ק 'אורח לחיים' מודיעין עילית חילקו 'קמחא דפסחא' בהידור יחד עם תלושי הנחה ברשת 'יש', תחת פיקודו של מכובדנו הגבאי המסור הרב נתנאל סינואני הי"ו, ובסיועו של ידיד הקהילה וחבר מועצת העיר מיודענו הנכבד הרב משה יפת הי"ו ששום דבר לא זז בק"ק תימן מודיעין עילית בלעדיו.

*

מה'קמחא דפסחא', ככל הנראה, הפליג רב־מויש'ה שלנו למעונו של מרן הגה"צ רבי יפת ב"ר יחיא וחנה טיירי לרפו"ש בתושח"י להתייעצות דחופה בעניני השעה והציבור, וכן להזמינו למעמד 'הקבלת פני רבותינו' במודיעין עילית, שהופק כמובן 'בשיתוף המאורות'. לצערנו, מרן הגר"י שליט"א לא חש בטוב ופונה לבית הרפואה, ומשכך נבצר ממנו להשתתף באירוע. חברי הג'מאעה מתפללים ומייחלים שיחזור לאיתנו במהרה.

*

והנה ראב"ד ביתר עילית הגאון רבי יצחק מועלם שליט"א במכירת החמץ של עיר התורה והחסידות.

*

יו"ר ועדת הבריאות ונציג הג'מאעה ח"כ הרב יוני משריקי הי"ו, לא מכר את החמץ שלו דרך אתר 'המאורות' והעדיף לעשות זאת ברגע האחרון אצל הראש"ל הגאון הגדול רבי יצחק יוסף שליט"א. ליתר בטחון הוא גם השתתף ב'טקס מכירת החמץ' של המדינה, כדי לוודא שהחמץ כבר לא שלו.

*

רגע אחרי ששרפו את החמץ, פתח כ"ק אדמו"ר מבוטושאן שליט"א בשיח תורני משובב נפש עם רב ק"ק עדן הגאון רבי נתנאל זכריהו שליט"א ובנו הגאון רבי מיכאל שליט"א.

*

בעל ה'הלכה ברורה' הגאון רבי דוד יוסף שליט"א שבכוונתו להתמודד בקרוב על משרת ה'ראשון לציון', הגיע לביקור חג אצל מרן הגאב"ד שליט"א.

ואפרופו, מאזיני 'קול ברמה' נהנו והחכימו במשדר מיוחד עם הגר"ד והגאון רבי שי עמר שליט"א.

*

גם חברי סיעת ש"ס – בני ברק הגיעו להקביל פני מרן הגאב"ד שליט"א ברגל, ביניהם נציגי העדה הרב יונתן צדוק והרב יהודה מהצרי הי"ו. מי שמזג להם יין היה לא אחר מנאמן הבית הרב יחיאל לוי הי"ו.

אחרי שכולם הלכו, תועדה שיחה צפופה של מרן שליט"א ונאמן ביתו עם הרב יונתן צדוק.

*

באירוע 'הקבלת פני רבו' המרכזי לכבוד מרן הגאב"ד שליט"א, בשילוב המופע המדובר ביותר במגזר 'אחי בני תימן' לבחורי הישיבות עם גדולי הזמר שהתקיים – איך לא – 'בשיתוף המאורות', הכתיר מרן שליט"א את נציג הג'מאעה ויו"ר ועדת הבריאות ח"כ הרב יוני משריקי הי"ו בתואר 'הַקְבַרְנִיט' (כך במקור) והרעיף לראשו שבחים עד בלי די, ואף הדגיש וחזר ג' פעמים ש"כל זה רק ההתחלה"!

צילום: שואו לייב

'הַקְבַרְנִיט' עצמו הי"ו נשא דברים בהתרגשות רבה, והודה מקרב לב למוסדות 'המאורות', לעומד בראשם מו"ר הגאון רבי יהורם יפת שליט"א ולבניו הרה"ג ר' ישי שליט"א ורב־מויש'ה שלנו הי"ו: "מה אגיד לכם, שיהיו בריאים, כי אין נקודה בארץ שהם לא נמצאים בה, ברוך השם". תודה, ושיהיה בריא…

צילום: שואו לייב

ועוד אחד מ'הַקְבַרְנִיט': חברי הג'מאעה שנכחו באולם נדהמו לגלות שהקברניט שלהם לא יודע את מילות השיר המפורסם "קריה יפהפיה" ושאל שוב ושוב את גדול הזמר חיים ישראל "מה המילים? מה ההמשך?". לבסוף, מי שנחלץ לעזרתו והפליא בשירתו היה האח, ר' אודי משריקי הי"ו. יש תקוה.
> שימו לב: הימים ימי ספירת העומר ובוידאו זה יש מוזיקה!

צילום: שואו לייב

*

בין האמנים שהופיעו באירוע הנ"ל היה גם הזמר ר' יצחק חגירה הי"ו שמיד סיום האירוע קיים "ויחזור לתלמודו" בהידור כדי להשלים את ה"חובות" שלו, לא לפני שנעמד לתמונה עם רב־מויש'ה שלנו.

*

ובין אירועי ה'הקבלת פני רבו' שנערכו לכבודו, הגיע מרן הגאב"ד שליט"א לתפילה בכותל המערבי.

*

בחול המועד, עלו תושבי עיר התימנים רחובות לירושלים עיר הקודש באוטובוסים מפוארים, שהעמידו לרשותם חברי סיעת ש"ס המקומית בראשות ידידנו הרב אלדד גדסי הי"ו.

*

במוצאי שבת קדש של חול המועד, התקיים מעמד 'הקבלת פני רבו' לנשיא בית הדין הגדול הראשון לציון שליט"א, במסגרת שיעורו השבועי הנמסר בבית הכנסת 'היזדים', בהשתתפות דיינים, רבנים ואישי ציבור. העיניים של הג'מאעה התמקדו בחכמי העדה, שמם מפארים: הגאון הגדול רבי אבירן יצחק־הלוי שליט"א – אב"ד תל אביב, והגאון רבי אברהם אבידר שליט"א – חבר בית הדין הרבני בפתח תקוה.

*

עם צאת החג, מיהר יקיר הג'מאעה המשב"ק הרב יחיאל לוי הי"ו להשתתף בחגיגת ה'מימונה' אצל הפעיל הבלתי־נלאה אברשה אוחיון. נתפס בעדשה: ר' נתי נחום הי"ו – מנהל אגף התברואה.

*

לא רחוק משם, חגגה צמרת הש"סית המקומית, הלא המה סגני ראש העיר הרב שלמה אלחרר והרב אליהו שושן הי"ו, עם חברי המועצה התימניים הרב יונתן צדוק והרב יהודה מהצרי הי"ו.

*

והכוכב העולה שלנו, נעים זמירות ישראל ר' יצחק חגירה הי"ו, שהופיע כמעט בכל האירועים של 'המאורות' לפני פסח ובעיצומו, סגר את החג ב'מימונה' אצל הג"ר שמואל גבאי שליט"א ראש מוסדות 'למען אחי' במודיעין עילית, והתברך מפי אביו הצדיק רבי יהודה שליט"א מראשי ישיבת 'שערי תשובה וחיים'.

*

כפי שכבר חשפנו כאן וכאן, עוד לפני פסח החליף הגאון רבי עמרם קורח שליט"א את מגבעתו לכובע רבני הדור מהסוג שהיה לאביו הגדול זי"ע – והנה צילום מסך מהשיעור השבועי בו הופיע עם הכובע החדש.

*

ואם בעניני מגבעות דרבנן עסקינן, השבוע חשף ה'מיישיב' הגדול של 'המאורות' הגאון רבי אורן צדוק שליט"א מתי ומדוע החליף את מגבעתו הישנה בה השתמש שנים רבות מימי בחרותו.

צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של הרב

*

בכירי עולם הדיינות והרבנות באו לחגוג עם זקן בית הדין הגדול בפועל הגאון רבי מיכאל עמוס שליט"א את הוצאת ספריו החדשים 'דברי עמוס', בהשתתפות נשיא בית הדין הגדול הראשון לציון שליט"א. חברי הג'מאעה שהיו באיזור מיהרו לחזות בזיו פניהם ולייחל להוצאת ספריהם של חכמי העדה: הגאון רבי מימון נהרי שליט"א – חבר בית הדין הגדול, הגאון רבי אבירן יצחק־הלוי שליט"א – אב"ד תל אביב, הגאון רבי שלמה תם שליט"א – אב"ד ירושלים, והגאון רבי אחיעזר עמרני שליט"א – אב"ד תל אביב.

*

נאום נרגש של שר העבודה הרב יואב בן צור הי"ו התארך מעבר למצופה, אז המפיקים כתבו לו על גבי המסך שמולו (לא נגענו): "כבוד השר אם אפשר בבקשה לסיים"…

*

מיודענו חבר מועצת העיר מודיעין עילית ומנהל רשת בתי ההוראה 'המאורות' הרב משה יפת הי"ו בא לחזק את ידי ידידיו הרב יהודה קרויס הי"ו מעמותת 'רוגע לילד המיוחד', שארגן והפיק יום כיף עם מתנפחים, תותח שלג, קוסם ועוד שלל אטרקציות לכ-100 ילדים מיוחדים במודיעין עילית.

*

את האיש והנוער ידידנו רב הפעלים ר' יחיקם גמליאל הי"ו ראינו במהלך סיור של שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף באלעד, כאורחו של ראש העיר שד"ר הרב יהודה בוטבול הי"ו.

*

עד כאן. שבת שלום, קיץ בריא!

כתבה זו מלווה בחומרים שהשימוש בהם נעשה לפי סעיף 27-א לחוק זכויות יוצרים

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא %E2%80%8F%E2%80%8F%D7%92%D7%9E%D7%90%D7%A2%D7%94-%D7%91%D7%90%D7%A0%D7%A8.gif

קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!