מדור מס' 26 - קדושים תשפ"ד

גַ'מַאעַה | על האדמו"ר שהבטיח את הטיול לבני הישיבות, ההבהרה על החוברת שעוררה סערה, הפוסק שהבהיר את כוונתו התימנית, וגם: מה זעק המגיד התימני על סגירת שערי מירון בל"ג בעומר?

לשליחת חומרים למדור:
דוא"ל > sm088302222@gmail.com

וואטסאפ > 050-902-1-902

*

חשיפת הג'מאעה:
את אחד מיקירי קרתא דמודיעין עילית, הרב נתנאל סינואני הי"ו – גבאי קהילת 'אורח לחיים' בעיר וממארגני מעמד הסיומים שהתקיים השבוע בעיר בראשות מרן הגר"ש מחפוד והאדמו"ר הגר"א עפגי'ן שליט"א, ראינו נצפה בתחילה בסוד שיח עם האדמו"ר – ולאחר מכן פורץ בשמחה עצומה בעקבות דברי הרב. לג'מעאה נודע כי לאחר שכנועים רבים מצידו של הרב סינואני, האדמו"ר נעתר לבקשתו והבטיח טיול פורץ דרך לבני הישיבות במודיעין עילית בבין הזמנים הקרוב אי"ה. אנו ממתינים לראות את הבטחתו מתממשת והולכת בעזרת ה'.

בשולי אותו אירוע ראינו את הרב משה יפת הי"ו מציג בפני מרן הגר"ש מחפוד, את בעל האכסניא הרב יצחק פרחים – מנכ"ל מוסדות 'לב אחד' לקבלת ברכה מהרב.

ולאחר מכן, שמחנו וששנו לראות את ר' מוישה שלנו נצפה בריקוד של מצוה עם הגר"א עפגי'ן, ולאחר מכן יושב בשולחן הכבוד יחד עם הרב ראובן רצאבי – מנהל ישיבת בין הזמנים 'אורות שלום ולאה'. נצפה כמו כן הרב אביהוא עוזרי – מנהל ישיבת בין הזמנים בברכפלד.

*

לאור הסערה שהתחוללה בעקבות הפרסום במדור סוף השבוע של אתר 'המאורות', על אודות ביקורו של חבר המועצת הגר"ד יוסף אצל מרן הגר"ש מחפוד, כפי שמופיע בתיעוד הבא, מבית מרן הגר"ש מחפוד הבהירו כדלהלן: החוברת "גדולת דוד" על שולחנו של הרב – איננה קשורה להגר"ד יוסף. "אין צורך להוכיח את גדלותו של הרב דוד שליט"א. מדובר בחוברת תורנית של הקהילה התימנית, היוצאת לאור לזכרו של הגאון רבי דוד יגאלי זצ"ל".

*

כפי שדיווחנו כאן, על מינויו הדרמטי של חבר מועצת החכמים מרן הגר"ש מחפוד, את הגאון רבי ברוך עוקשי לרב קהילות הקודש בעיר אלעד, מינוי שזכה להדים רבים ותמיכה רחבה מקרב תושבי העיר וכל חברי הג'מעאה המקומית והארצית, אנו מביאים בפניכם את תיעוד מעמד ההכתרה מזווית כתב עיתון 'קוראים אלעד'.

*

תיעוד מעניין התקבל במערכת הג'מעאה, בו נצפה הגאון רבי ארז רמתי שליט"א, מרבני רשת בתי ההוראה 'המאורות' ורב ק"ק תורת חיים בראש העין, לצידם של הגאונים רבי שלום צדוק, רבי יצחק רצאבי ורבי צפניה רענן, כאשר יקירי המדור וזקניו מחככים ידיהם בהנאה למראה ה'פראק' הרבני המשתלשל לצידיו. כולנו מאחלים מזל טוב בהתרגשות רבה!

*

ואם בהגאון רבי ארז שליט"א עסקינן, אי אפשר שלא להתייחס לסערה סביבו שהתחוללה בדעתו אם מותר לשמוע כלי נגינה בימי ספירת העומר למנהג תימן, כאשר בסרטון הבא הוא מבהיר נחרצות כי "כל אחד רוצה לשמוע מה שהוא שומע, ואנשים שומעים מה בא להם…", אלא שאין היתר לשמוע שירים בכל השנה למנהגינו, וממילא הוא הדין בספירת העומר. ואין איסור נוסף יותר מכל ימות השנה.
אם נהניתם מההבהרה, כתבו לנו בתגובות.

*

מערכת הג'מעאה שולחת את ברכותיה החמות והלבביות, לידידנו היקר מנכ"ל עיתון 'הדרך' הרב יוסף חיים כלף לרגל חגיגת בר המצווה לבנו דוד נ״י, ביום רביעי האחרון, באולמי ׳אריסטוקרט׳ בבני ברק. השתתפו בשמחה בין היתר: חבר המועצת הגר״ש מחפוד, הגר״א כהנמן, הגר״מ בן שמעון, הגר״ש ביטאן, הגר״י עבאדי, הגאון רבי חנוך כהן, הגר״ש לוי, הגר״א רבי, הגר״פ איפרגן, השרים יואב בן צור, אוריאל בוסו, סגן השר משה אבוטבול, ח״כ ארז מלול, אריאל אטיאס, אברהם רובינשטיין, אבי אמסלם, איציק אלמליח, יהודה עוביידי.

*

הצלם הצעיר איתי קצב תיעוד את מרן הגאון רבי שלמה מחפוד כאשר הוא נצפה כאחד האדם בערב שבת קודש האחרונה, פרשת אחרי מות, בהכנות לקראת השבת עם נכדו ברחובות העיר בני ברק.

*

את ידידנו הנכבד הרה"ג רבי עזריאל צדוק – רב קהילת מחניים בירושלים, ראינו נצפה ישוב לצד שועי עולם, בשיעורו השבועי של מרן הראשון לציון רבי יצחק יוסף ב'יזדים'.

*

בצל הסערה המתרחשת באי הוודאות לקיום ההילולא המסורתית בהר מירון, שככל הנראה לא תתקיים השנה בהר, זעק המגיד הנודע הג"ר שי עטרי בשיעורו: "סוגרים את מירון? רבי שמעון יבוא עד אלינו" (ויסברג).

*

ילכו מחיל אל חיל: במערכת הכשרות 'יורה דעה' לא שוקטים על השמרים, וכבר בתחילת השבוע נצפה חבר מועצת חכמי התורה מרן הגאון הגדול רבי שלמה מחפוד כשהוא מפקח בכבודו ובעצמו על קצירת חיטים לחג פסח תשפ״ה ממרומי גילו בלעה"ר. הצלם המוכשר נועם אליהו תיעד:

*

עד כאן. שבת שלום, קיץ בריא!

כתבה זו מלווה בחומרים שהשימוש בהם נעשה לפי סעיף 27-א לחוק זכויות יוצרים


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!