סיפור מעניין

מלמד התינוקות מהישוב שוהם | איך בני הישוב מצאו מורי?

מלמד התינוקות מהיישוב שוהם….

כפי שנכתב בעבר, היישוב שוהם מונה כ-21,000 תושבים וממוקם בשכנות למושבים בית עריף וברקת, ורק כ-6 ק"מ מהעיר אלעד, נזקק בימיו הראשונים למורי (מלמד תינוקות), שכן, תושביו הראשונים של היישוב היו משפחות צעירות עם ילדים קטנים ומלמד תינוקות קבוע לא נמצא מחברי הקהילה.

אמנם, נמצאו פתרונות זמניים כמו: הרב תם ממושב בית עריף אשר נחלץ לעזרת הקהילה, כן היה גם ר' צוברי שלמה מחשובי הקהילה אשר בדבקות גדולה לימד את הילדים עד שעזב את היישוב וחזר לחולון עיר מגוריו טרם שוהם. היה גם את ר' יאיר שרעבי אשר היה אף ממייסדי בית הכנסת עד שגם הוא עזב את היישוב.

במשך השנים האוכלוסיה הקיימת התבגרה ומשפחות צעירות, אינן מגיעות כבעבר ליישוב בשל יוקר הנדל"ן. אולם, עדיין ישנם ילדים קטנים ממשפחות צעירות שעדיין קיימות וכן מילדי האברכים בכולל היישובי.

את משימת הלימוד והנחלת המסורת לילדים לקח על עצמו ר' מישאל מנחם, מחנך אשר יצא לגימלאות והצטרף לקהילה מהעיר נהריה שבצפון. ר' מישאל במסירות אין קץ ,בנועם ובסבלנות רבה משקיע בילדים ומנחיל להם את מסורת הקריאה בתורה ובתרגום, שלב אחר שלב כפי שאומרים הבריות "לאט לאט אבל בטוח…"

אל תלמידיו מצטרפים חבריהם שאינם מהעדה התימנית או שאביהם אינו תימני. וכשהשבת מגיעה ר' מישאל מנחם ואיתו כלל ציבור המתפללים מתענגים על הקריאה והתרגום אשר נשמעים בכותלי בית הכנסת מפי הילדים הללו.

לאחר העלייה לתורה או התרגום ר' מישאל ניגש אליהם ומברכם. בעליה הראשונה זוכים הילדים לברכה מיוחדת מר' אבינועם דאר ומקבלים חומש מתנת בית הכנסת, וכן את הסידור "התכלאל המבואר" – תרומת משפחת נחום.

קרדיט כתבה – שמעון נחום.


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

3 תגובות

  1. קהילה נפלאה אנשים מיוחדים וחמים ממליץ לכל מי שיוצא להיות בשוהם בשבת קודש להכנס לבית הכנסת להתבסם ולהתענג מטעמי התפילה. יקרה מפז

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!