בואי כלה

על מיזם החסד 'בואי כלה' מבית 'המאורות': כלתו של ראש המוסדות בריאיון מרגש

קרן בואי כלה מבית ארגון מאורות

מטרת הפעילות: איפור לכלה ובנות המשפחה במחיר סמלי

מייסדת ומנהלת הגמ"ח: ליבנת יפת

מקום הפעילות: רחבי הארץ

מה הביא אותך לפתוח את הגמ"ח?

"זכיתי להיות כלתו של הרב יהורם יפת, העומד בראש ארגון מאורות ומתעסק הרבה בנושאי חסד ועזרה למשפחות בנס ציונה, בבני ברק ובמודיעין עלית. גם בעלי הינו שותף פעיל למעשי החסד הרבים. אני עוסקת באיפור כלות וערב למעלה מ5 שנים וב"ה רואה הצלחה בתחום.

"למדתי איפור במקום הטוב ביותר, וכשנישאתי שכרתי מאפרת מקצועית, אך למרות ששילמתי הון רב, התאכזבתי מהתוצאה והצטערתי שלא איפרתי את עצמי. לאחר ששיתפתי את בעלי בתובנה והבנו כי נושא האיפור הינו הוצאה אדירה של אלפי שקלים למשפחה, הוא הציע: למה שלא נפעיל מיזם איפור לכלות ממשפחות מעוטות יכולת? הרי כדי לשמור על שם מקצועי, מאפשרת לא יכולה להוריד את המחירים לאפס, ולכן אני מציעה דיל, במסגרתו ארגון מאורות מסבסדים סכום חלקי של השירות, ואני מאפרת את הכלה ועוד 2 מלוות או בנות משפחה במחיר מינימלי, תוך הגעה לכל חלקי הארץ. לא אחת העלות כמעט איננה מכסה את הטרחה, הכוללת פגישת התאמה מקדימה, בייביסיטר לילד שלי ונסיעות למרחקים, אבל אני מאושרת לתת משלי לכלות ביומן הגדול".

אלו מקרים מתרחשים במסגרת הגמ"ח?

"אחד המקרים הראשונים היה של בחורה יתומה שאביה נפטר בפתאומיות ומצבם הכלכלי היה קשה. לפני נישואיה היא העדיפה להתאפר לבד, בשביל שאמה המבוגרת תהנה מאיפור של מאפרת מקצועית. האם והכלה התווכחו, כשכל אחת רוצה שהשנייה תזכה במאפרת. אך, כאשר שמעו אודות המיזם, הן היו מאושרות ששתיהן יכולות להיות יפות ביום הגדול. מרוב התרגשות מהסיפור שלהן, ביקשתי מהן לא לשלם לי כלל. הכלה יצאה לחופתה בהתרגשות שיא ואמרה שהיא מרגישה הכי יפה בעולם".

והיא משתפת במקרה נוסף, שהותיר אותה עם התרגשות עזה: "לפני תקופה הוזמנתי על ידי אמא למשפחה ברוכה, שבעלה אברך והיא איננה עובדת. לאחרונה היא ילדה, וכעת היא מחתנת את בתה הבכורה. היא התעניינה אודות הגמ"ח ואני סיפרתי לה מה הוא כולל. הגעתי לפגישת איפור ניסיון, אותה אני מעניקה לכל כלה זמן מה לפני האירוע, והיא התרגשה לגלות שאכן מדובר במשהו מקצועי שמחתי להיות לעזר ולתת משלי במקום הנזקק.

"בהזדמנות אחרת, הגעתי לבית שהדלות זעקה ממנו בכל פינה. הילדים היו נראים מוזנחים, והכל היה נראה כלקוח מתוך עלון של ועד הרבנים. הלב שלי נקרע, והחלטתי שלא לחינם הגעתי למקום הזה. ערבתי את ארגון מאורות ואנשים נוספים, ומאותו זמן הם זוכים לקבל מוצרי מזון בקביעות. באותו מעמד לא הייתי מסוגלת לגבות את הסכום המינימלי על האיפור, ואמרתי שאנחנו באים לקראתם יותר, כי הקרן הגדילה את אחוזי הסיוע. האם הנרגשת הודתה לי רבות ואמרה שממש לפני שהגעתי ביקשה מהשם שיעזור להם.

כיצד את נתרמת מהגמ"ח בפן האישי?

"באופן ספציפי, לאחר האיפור של אותה כלה נזקקת, ביקשתי מהקב"ה שבזכות ששימחתי את שלו, ישמח אותי בישועה שציפיתי לה רבות. לאחר 3 ימים קיבלתי שיחת טלפון, בה התבשרתי שישועתי הגיעה, כנגד כל הסיכויים. כי מחסד לא מפסידים…"

לפרטים ויצירת קשר – 0548451456


קו המאורות – מרכז התוכן וההלכה ליהדות תימן | חייגו בכל עת: 8416* | 03-30-8888-5 | מס' ישיר מארה"ב – 151-8613-0185 | ניתן לשלוח שאלות לרבני בית ההוראה גם דרך האתר או באמצעות המייל: sm088302222@gmail.com

הצטרפו עכשיו לערוצי החדשות של אתר המאורות

כתיבת תגובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם

הירשמו כעת לניוזלטר שלנו

והישארו מעודכנים!